• Familj2004

Vad säger läkaren?

Vad säger era läkare när ni frågar hur "framtiden" kommer se ut för dom med upprepade missfall?

Jag frågade min läkare: "Hur har det gått för andra med U-MF"?

Läkaren: "Ja, det finns ju dom som lyckas tillslut, men för de flesta så går det faktiskt aldrig".

Är väldigt nyfiken på vad era läkare svarat på den frågan, känndes väldigt trist när hon sa så, precis som om hon tyckte att vi lika bra kunnde ge upp.

/6 missfall

• Svar på tråden Vad säger läkaren?
  • Familj2004

Zmulan

Vi bor i Skåne (i en håla).

Jag har ringt en privatklinik idag, dom tyckte att vi kunnde avvakta eftersom jag fortfarande är ung, om jag bara tog det lugnt skulle det nog gå, jag skulle koncentrera mig på utblidningar och leva livet först tyckte hon.
    *suck* blir så trött på detta, jag har ett jätte bra jobb som jag trivs med. Sen tycker inte jag att dom borde säga så, vill dom inte hjälpa till?!

Här finns en bra sida, där står det var man kollar vid en utredning, och enligt den har dom ju hoppat över en massa när dom "hjälpt" oss
    www.internetmedicin.com/dyn_main.asp&ref=ao

• ninos

Hello, flera olika läkare har sagt till mig att det absolut viktigaste är att man kan bli gravid. De som lyckas med att bli gravida har, trots flera missfall, goda chanser att till slut få barn. Vid varje enskild graviditet är det alltid större chans att det går vägen än att det inte gör det.

Hoppas det stämmer!

• Familj2004

ninos

Tack för positivheten, hoppas dina läkare har rätt

• Kängu

Familj2004,kan du inte söka privat, själv i en större stad. Skåne är ju inte så stort. Jag gick på Curakliniken i malmö, hos en gyn där (Bo Westlund), jag resonerade så att en gyn på en klinik där man gör ivf, han måste ju ha snappat upp en massa kunskaper i fikarummet, om inte annat....sök dit, det har du rätt till. Kan du inte ta semester den dagen du ska dit? Som sagt, du borde ju inte bo längre än 10-15 mil från malmö???

Sen vet jag inte om BoW är superbra, men bättre än din nuvarande läkare är han ju....

om man har fel ämnesomsättning kan man få en massa missfall...därför borde de ju kolla det (TSH, T4).

• Kängu

Det kostar inte mer hos en privat än vanligt, dvs hundra, två hundra kronor eller så.

• Kängu

Vad är det för idiot förresten, som bestämmer att du ska leva livet och utbilda dig först?? Du har ju haft 6 missfall...nej, ge inte upp, du måste ju få hjälp om du vill det.

• Familj2004

Kängu

Lustig att du nämner just curakliniken, det var dom jag ringde igår, som sa det om att jag borde skaffa mig en utbildning istället...
    Jag är ju faktiskt vuxen, jag kan väl få lov att bestämma över mitt liv själv.

Min sambo är 28 år, och lite modigare till att säga ifrån än vad jag är, eftersom jag så lätt får dåligt samvete om jag gör det, så han lovade att han skulle göra det om jag ordnade en tid hos vår nuvarande läkare.

Vet faktsitk inte vad mer man kan göra nu :-/ Man tappar ju ganska mycket energi på att man får prata med sånna negativa läkare.

• Linnie Pinnie

Nej fy, vad hemskt att läkaren säger att det är så dåliga odds (i trådstarten)!
    Jag som levt lite på hoppet jag fick från ett annat inlägg där ngn skrev att hennes läkare sagt att han inte haft med ngn att göra som faktiskt kunnat bli gravid och som i slutändan inte fått ett barn...

• Mael

Har haft 2 mf och 1 ma innan jag till slut lyckades behålla en IVF-grav förbi 12:e veckan. Tyvärr har jag just förlorat det barnet av helt andra skäl i v 20.

Det jag ville skriva var dock att de läkare som utrett oss aldrig tvivlat (eller ia lla fall aldrig uttryckt tvivel) på att vi ska lyckas till slut, trots att de inte hittat något skäl till våra mf eller till varför det tar så lång tid för oss mellan grav.

/M

• Kängu

Familj2004, var det nån i receptionen du fick prata med,eller en sköterska? Kan inte din sambo ringa och skälla på dem, så får man ju inte göra? Gynläkaren kanske inte alls delar åsikten, bara du får en tid.

Annars, en gyn på Citykliniken i malmö? Eller nåt annat.

• Familj2004

Kängu

Jag har faktiskt ingen aning om vad hon var, men i vilket fall som helst så sa hon att hon hade en läkare bredvid sig som också höll med henne om att jag var lite ung för att börja med sånt.

Nja jag vill inte gå där nu ändån efter det dom sagt, första intrycket är ju ganska viktigt.

Jag har provat söka på gula sidorna, men dom där finns mest info på är ju öresund och cura kliniken, på de andra står där ju i princip ingenting, och då blir jag så velig och tror att dom är små och därmed inte kan så mycket, man vill ju ha det största och bästa i detta läget...ja usch jag vet inte, jag blir så förvirrad över detta.

• Familj2004

Linnie Pinnie

Ledsen om jag fick dig att tappa hoppet lite.
    Men eftersom jag verkar vara den ända med så negativa läkare så har förhoppningsvis de andra läkarna rätt om att vi säkert ska lyckas snart.

Mae

Beklagar att ni förlorade barnet. Men tack ändå för att du ger lite hopp, lycka till

• Kängu

Hej!
    Nja, då förstår jag bättre att ni inte vill gå dit. Tyvärr så tror jag det är den kliniken där de är bra. Men efterlys annars bra mf-utredningsklinik i skåne. Jag gjorde det för nåt år sen,vmen fick inte så många svar. Annars, tror jag ärligt att det finns många gyn som är bättre än den ni går till. Typ citykliniken är väl stor, så de borde ju kunna något.

Jag har annars träffat på gyn på konviktet i Lund, ej bra. En annan privat med egen enskild klinik i Lund, ej bra. Vill inte skriva ut namn, men ta någon i malmö istället.

Jag hörde även av mig till kvinnokliniken i Lund, så KK i malmö eller Lund kanske kan hjälpa dig. Jag kan inte låta bli att engagera mig i detta, tycker inte det är klokt att du inte får en tid och att de behandlar dig så.

• Familj2004

Kängu

Vad snällt av dig Tur man har er härinne, ni är så goa och hjälpsamma.

Lund känner jag inte till för 5 öre.
    Vi har ca en timmes körning till Malmö, men det är ju inga problem i detta fallet. Citykliniken, tror du dom är bra? det är inte privat va?

Jag svimmade på triangeln för några år sedan och då var alla läkare så gulliga och jag fick vara kvar hela dagen för att dom ville kolla allt möjligt så att jag verkligen mådde bra, så jag känner ju rättså bra för läkare i malmö.

• Kängu

Kolla in länken, hör av dig till fertilitetscentrum på MAS.

Svar på tråden Vad säger läkaren?