• jessy71

hur går en skrapning till?

Hej är lite fundersam kring hur en skrapning går till? Vet någon får ni gärna meddela mig. Har haft ett x och ett mf i vecka 5 tidigare. är ju lite orolig för fler lixom. Ni får gärna ge mig info här..
    Kram J

• Svar på tråden hur går en skrapning till?
  • mikka83

Jag har blivit skrapad. Då blev jag nedsövd så att de kunde gå in och skrapa rent i livmodern så att det inte finns några rester kvar
    av fostret. Sen skickade de iväg skrapat för att kolla om det fanns
    någon förklaring till att fostret dött... I mitt fall tvillingar.

• jessy71

ok tack. Men är man nedsövd länge? gör det ont någonting eller är allt smärtfritt (förutom psykiskt). ??

• Frances

Det är en operation så du sövs med narkos och därför känner man absolut ingenting. Det hela tar (i alla fall i mitt fall) ca 10 minuter. Sen ligger du på uppvaket tills du piggnat till och pulsen är normal. När du fikat, druckit och framför allt kissat så får du åka hem. Tre och en halv timme efter att jag körts in på operation åkte jag hem.

Man blöder i 1-2 veckor efteråt och jag upplevde en stickande känsla i livmodern, tror det var läkningen jag kände. En månad efter missfallet kom mensen som vanligt.

• jessy71

tack frances för svar. Då vet jag lite mer om det hela. Verkar vara liknande som vid X-operation. Fast du får ligga kvar över natten då. /TAck Jessy

Svar på tråden hur går en skrapning till?