• PPoP

Bil till storfamilj!!

Hej!
    Är pappa till tre pojkar Tvillingar på 18 månader & en 5 åring.
    Vill gärna ha tips på en bra,säker,stor familjebil.Har idag en V70-97 men tycker den är lite trång då vi åker iväg alla 5,skulle vilja ha en med lite mer "volym".
    Har kollat lite på blocket på Peugeot 807, Toyota Previa, Renault G Espace & Volvo XC90 osv..
    Tacksam för tips & tankar!!!
    / Pelle

• Svar på tråden Bil till storfamilj!!
  • Robot

Hyrde en nästan ny transporter i sommras när jag fixade en svensexa, jäkligt trevlig bil att köra runt i fast den är så pass stor..

• PPoP

Hej!
    Har nu varit ute & provat lite olika modeller..
    XC90-Dyr & inte så jätte stor inuti, mkt fin att köra.

Peugeot 807, Citroen C8-Bra pris´,mkt fin att köra & lasta , bra "rymd. Men jag är rättså lång & framstolarnas ryggstöd var alldeles för korta så jag fick ont i ryggen rätt snabbt, men peugeot skulle släppa en ny Buss.... (Expert Combi) den skulle ha bättre stolar.

Wv bussar (ej sharan) Mkt fina & köra & lasta ,ngt dyra.Bra "rymd"

Toyota Previa -04:a. Mkt fin att köra & lasta.

det är de modeller jag testat än så länge.......favorit so far.....Toyotan & Wv....
    Skall testa Grandisen också sen återstår bara att låna hem dem en helg för att lasta in hela familjen & ta sig en ordentlig tur, & inte bara en liten kort tur.
    Krav på bil som skall inhandlas är att den är "Toppsäker" & har Esp (antisladd).
    Valet går vidare.....

• LRX

Ford S-max har fått bra betyg i motorpressen.

• PPoP

Hej!
    Ja just det....Ford tänkte jag inte på....
    S-maxen & den nya Galaxyn måste jag ju testa också....

• PPoP

Hej idag har vi testat den nya Ford Galaxyn & S-Maxen....Kanon fina bilar....absolut i topp just nu.

• M79

köpte en Ford mondeo -00 för mindre än en månad senad och den är stor och bra

• frítz76

Vi har en galaxy 2,3 16v och den är kanon för oss.... vi är tre barn och två vuxna och det går i hur mkt last som helst.

• På väg

Jag är inne på min andra Ford Mondeo -01 på 6 månader. De har krånglat hela tiden, och är inget jag kan rekomendera. Men det är klart, den är ju billigare än de flesta andra i klassen.

Hyundai Trajet är annars riktigt trevlig. Min syster har en (de har 3 barn) och hon är väldigt nöjd. Jag har kört den en längre tur (ca: 40mil) och måste säga att den var kanontrevlig att köra. Hon har automatlåda och V6:a, och den kombinationen funkar bra ihop.

Men hade jag råd, så hade det blivit en Ford S-Max, utan att blinka. Jag hade kanske väntat lite för att se så det inte är en massa barnsjukdomar på den. Det är ju trots allt jänkare som byggt den...

Lycka till...

**** SM GULD TILL MODO ****

• På väg

Undrar hur det går för PPoP med bil-scoutingen...

• PPoP

Hej!
    Skall nu på fredag hämta ut en demo Galaxy & testa över helgen!!En sväng till Götet blir det nog så vi ser om det går att packa in tvillingvagn & en massa packning....& sen skall vi även testa en S-Max en annan helg för att se skillnader....om vi klarar oss med en S-max så är ju den ett billigare alternativ...

• Beggan

Min kompis har en cheva van (Gladiator)den e han jätte nöjd me.
    den ligger på ca 1.3L milen men hela familjen åker säkert och alla får plats. Inkluderat hunden!

• The Mighty

Har också en galaxy men en 96, den går och går och går, drar lite bensin, rymlig, vi åkte 6 personer med julpackning för 2 veckor i bilen (nåja fuskade med en takbox) men annars måste jag säga att den är kanon för barnfamiljer, alla kan se ut!

• På väg

Jag får önska en trevlig resa. Kör förståndigt!

• GAMMD m 6 barn

Har en caravelle syncro bensin modell lång. Är jättenöjd Den är betydligt bättre än Pontiac transport som vi hade före, ochden drar mycket mindre.

Lassemannen m, 6 ungar
  • Wedde

Mitsubishi Grandis är BILEN . Har aldrig varit mer nöjd med någon annan bil.

• PPoP

Hej!!
    Nu är det bara att vänta på att S-maxen eller Nya Galxyn kommer ner lite till i pris.....kanon fina bilar att köra & lasta in alla 5 med packning & tvillingvagn....

• nortan

Köpte en Renault Grand Scenic i förra veckan, är helnöjd.

Svar på tråden Bil till storfamilj!!