Hej!
Ja, det är mitt första barn och jag pratar knappt nån grekiska alls. Vi har änsålänge bara gjort ett besök hos läkare och hans engelska var bra, och det är allt jag begär.
Jag bor i en by på södra Kreta, Paleohora, smockfull på sommaren och död på vintern, personligen gillar jag kontrasten.
Jag älskar Kreta och blivande pappan och känner att graviditeten och barnaskaffande absolut kan gå bra trots att det inte var planerat. Dock finns det många frågetecken.
Just nu undersöker Aris (pappan) försäkringar för mig eftersom vi inte är gifta, men det verkar läskigt dyrt, har hört overkliga summor. Så nu är frågan om vi kanske borde gifta oss nu till sommaren, för då ingår jag tydligen i hans försäkring. Dessutom blir det en bättre situation för bebis med gifta föräldrar i Grekland, iaf i en by på Kreta. Jag har inget emot att gifta mig, har jag gått med på att skaffa barn med honom så är äktenskap ingen stor bit i det hela anser jag. Grejen är väl att jag hellre sett att vi gifte oss av mer romantiska anledningar, inte för att det ska bli enklare ekonomiskt. Ja, jag vet inte... Hur är du försäkrad? Och vilka kostnader får man räkna med vid undersökningar och förlossning?
Jag har dessutom nyss ansökt om permanent uppehållstillstånd (ca två dagar innan jag fick reda på graviditeten), så det är mycket i görningen just nu.