• Skogsstjärnan

Amway. Berätta allt ni vet om det!

Hej!

Mina släktingar (moster m. fam) håller på med Amway men jag och vår familj vet ingenting om detta. Jag skulle vilja veta mera för ju mer jag läser här och på nätet desto märkligare tycker jag att det är. De trådar jag hittade var avstängda för svar så jag hoppas att någon nappar på och berättar för mig här.

Är det så lurendrejeri och så sektliknande som det verkar?
    KAN man tjäna pengar på det? ÄR det lika seriöst som ett "vanligt" företag? Har förstått att man arbetar i team, men HUR arbetar man?

Skulle gärna fråga allt detta av min släkt men vi har aldrig tid att träffas numera... mycket på grund av Amway.

Hoppas någon kan hjälpa!!!!!

• Svar på tråden Amway. Berätta allt ni vet om det!
  • revik

Och nyss läste (och kommenterade) jag en tråd där en (f d?) Amway-"medlem" varnade för att prata högt om företaget, eftersom man kan bli utesluten då...:-O Helloooo!? Och då var frågan bara "Vad är Amway? Jag funderar på att gå med". Oavsett "vad" Amway är skulle jag hålla mig borta från ett företag som har den policyn.

En "framgångsteologi". Och alla "teologier" som 'hissar' den som ger "organisationen" guldstjärna i kanten genom att 'lyckas' och 'dissar' den som 'misslyckas' bör-man-hålla-sig-ifrån! Det säger sig självt, att med den press det är att lyckas blir det svårt att inte totalt gå upp i det. Och självklart fungerar systemet så, att du når små framgångar i början för att du ska fastna på kroken! Det är ju inte för inte som företaget lyckats hålla sig vid liv sedan 1959!

• Modesty2000

Jag har flera bekanta som är/har varit involverade i verksamheten på olika nivåer och i ett fall var jag övertygad om att om det var några som skulle "lyckas" så var det dom men efter några år med hårt slit och rosa tuggummidrömmar om att bli diamantmedlem som det kallas så tror jag de har gett upp...

Jag har en annan bekant som är helt fanatisk medlem och i det fallet kan jag säga att Amway likaväl skulle kunna vara vad som helst annat med en stark ideologi...det är en otroligt stark organisation med karismatiska ledare...

Vad det gäller att tjäna pengar så finns det nog inga genvägar, vill du bli rik är det hårt arbete, utbildning och en gnutta tur som spelar roll...inte hur många av dina bekanta som du kan utnyttja på vägen!

• Modesty2000

Vill bara tillägga...Amway's idé är samma som hos tex Herbalife, Natures own och den där Aloe vera grejen...

• Silverstream

Föredetta bekanta till mig håller/höll på med det , men det verkar inte ge så mycket inkomst. Vissa av deras produkter är bra andra inte (som med allt annat) men priserna är hutlösa (enligt mig). Är lite som ett lagligt pyramidspel. Jag tog avstånd. Gillade inte alls hur det funkade och hur fokuserade människor kunde bli på bara det...var nästan bara prat om amway när man hälsade på, känndes jobbigt att dom ville värva en hela tiden.

• Fleur

har varit med och har vänner som även de varit med sålde överdrivet många paket och skapade flera stabila ben men kostar mer än man tjänar allt annat är lögn!! Våran sk pipline var både effektivt och pådrivande men de sköna tusenlapparna extra varje månad kom aldrig....tog mycket av ens tid och och varken kursmaterialet eller seminarierna var särskilt billiga eller givande utan gick mest ut på att lovorda och höja till skyarna dessa diamanter som de så vackert kallas. Skönhets produkterna=0 lika så hälsoprodukterna dock måste jag säga att deras rengöringsprodukter är toppen!! Lys ett gott råd var som dom kallar det en smart konsument(genom andra) och skippa amway

°?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ?°?°?°
  • jimmy01

jag tycker amway har en smart affärs ide ex

Jobbet man gör är, mangör reklam  och skapar omsättning i affären alla so handlar får vara med och dela på vinsten men den som har gjort största jobbet dvs.den som har fått personer att börja handla från butiken får största delen av vinsten vilket också är rättvist tycker jag.

Många som har byggt upp ett företag har fått börja att jobba med det på sin fritid.
    dom som inter förstår sig på amways affärs ide är att man bygger upp ett företag med hjälp av amways produketer och ett utbildnings system som heter network 21 och till smans med sin sponsor.

Möten och seminarier är friviligt anledningen till varför man har det är för att motivera folk ,många skulle ge upp direkt om dom inte får en klapp på axeln,på seminareirna så berättar erfarna pesoner om sina med och motgångar.det folk kan tycka att det är en sekt är för många har kostym,men det är för att dom representerar sin affärs rörelse.

jag försod inte allt första gången jag såg affärs iden man jag tyckte det lät intressant.

väldigt svårt att förklara över telefonen det är därför man vill boka ett möte så man kan visa med bilder.

det jag har skrivit är välldigt kort fattat gå in på www.amway.se förmen info.

• Singelkille

Verksamheten är verkligen inte för alla. Detta är inte på grund av att det är svårt, det bygger helt och hållet på att folk inte orkar stanna i verksmaheten och göra jobbet. Det krävs mycket arbete, men senast jag tittade så får man inget gratis här i världen allra minst när det kommer till en inkomst. 

Mycket av kritiken som skapas här på nätet är från människor som kanske (jag hävdar verkligen inte att jag känner dem alla eller vet deras anledning till varför de ser på Amway på det sätt de gör) inte fick en tillräckligt bra presentation av verksamheten eller inte insåg att det krävdes en del arbete för att komma någon vart. Det är till mångt och mycket detta som är anledningen till varför folk säger att det inte går att presentera över en telefon. Jag skulle själv vara väldigt skeptisk till en omfattande verksamhet som kunde förklaras över ett snabbt telefonsamtal.

När folk säger att det är ett pyramidspel så kan jag inte annat än le. De som kallar det för det borde gå in på skatteverket och fråga eller verkligen leta efter lite mer information om vad ett pyramidspel verkligen är. Folk är rädda i naturen och jag har full förståelse för att man gärna "skyddar sig" från det okända.

Folk som förlorar pengar i Amway måste vara korkade. Förlåt att jag säger det men de kan verkligen inte ha tagit den hjälp som finns att tillgå eller lyssnat särskillt bra. Även om jag skulle försöka så skulle jag ha svårt att förlora pengar. Allt som säljs av Amways egna varor har 90 dagars nöjd-kund-garanti. Det är bara att skicka tillbaka om man inte gillar.

Vad gäller alla böcker/cd-skivor/seminarier etc. så är allt frivilligt. Det är frivilligt men det uppmuntras att läsa, lyssna och deltaga för att kunna lyckas i verksamheten. Detta gör det till en väldigt intressant punkt för diskussion. Det är frivilligt men om man inte följer utbildningsprogrammet så har man väldigt svårt för att lyckas.

Om man skall prata om produkterna så är smaken som baken, delad. Men Amways "affär" är som vilken annan affär som helst. Du köper inte allt som finns i butiken. Du köper produkter som du har testat och som du tycker om.

Man kan säga att det hela är uppdelat på 2 saker egentligen: Amway som "butik" och som  verktyg för inkomst. Att vara konsument i Amway är riskfritt. Finns verkligen inget annat man kan säga.
    Att vara en av dem som vill arbeta med det så innebär det att du måste, ja du gissade rätt, jobba! Arbetet är verkligen inte för alla. Det kräver att du lägger ner lite tid på att presentera ett konsept som du tror på och rekomendera lite produkter som du själv tycker om.

Jag hoppas att det var lite hjälp. Jag säger verkligen inte att alla ska gå med eller att det är för alla för det är det verkligen inte. Det kräver arbete men om man vill något riktigt mycket (oavsett om det är ett förhållande eller ett jobb man vill ha eller en sak som man vill spara till) så kommer man att sträva efter det vad som en krävs. Och det är det jag vill avsluta med. Vill du ha något här i livet, gå ut och kämpa för det, oavsett väg.

Kram 

• Melinda O Lasse
    Skogsstjärnan
    Hej!

Mina släktingar (moster m. fam) håller på med Amway men jag och vår familj vet ingenting om detta. Jag skulle vilja veta mera för ju mer jag läser här och på nätet desto märkligare tycker jag att det är. De trådar jag hittade var avstängda för svar så jag hoppas att någon nappar på och berättar för mig här.

KAN man tjäna pengar på det? ÄR det lika seriöst som ett "vanligt" företag? Har förstått att man arbetar i team, men HUR arbetar man?

Skulle gärna fråga allt detta av min släkt men vi har aldrig tid att träffas numera... mycket på grund av Amway.

Hej  Skogsstjärnan!

Jag kan dig hjälpa. Jag arbetar med amway och jag kan presentera dig hur fungerar det om hittade du inte svara din fråga.

Kan du skriva mig en email och då kan vi prata en tid när bra er.

Melinda Radix
    Amway sponsor
    melinda.radix@gmail.com 
  • Per37

Hej på er!

Ursäkta ett lite långt inlägg.

Till Skogsstjärnan vill jag bara säga att du inte ska lyssna på varken Singelkille eller Melinda O Lasse. Det är underbart att folk ställer frågor om detta! Fortsätt att blogga och fortsätt att kritiskt granska. Det här är ett ämne som verkligen behöver belysas mer. Tyvärr fastnar diskussionen oftast på fel saker, exempelvis om produkterna är prisvärda eller ej, om Amway är ett pyramidspel osv, och ofta står ord mot ord och uppfattning mot uppfattning. Det finns betydligt viktigare och allvarligare saker med den här typen av verksamhet som sällan berörs och som måste upp till ytan. Det finns många som far illa utan att ens själva ha insikt om det, och som älskar Amways affärskoncept, trots att mycket tid, pengar och vänner förloras.

Jag har sett i tidigare trådar att exempelvis Magnus 71, hävdar att kritiken mot Amway är baserad på hörsägen och skvaller, och att man ska besöka amway.se för att insupa sanningen.... :) Eller varför inte genom att följa med på ett möte, lyssna på en cd eller till och med bli en ABO själv. :) För att ni som står i valet och kvalet angående Amway ska slippa bli en sk  ABO, tänkte jag bidra med mina erfarenheter. Jag har nämligen själv varit med i åtta år och har ett och annat att tillägga. OBS, det jag säger är alltså inte hörsägen utan självupplevt. :)

Jag gick med i Amway år 2002 för att "spara tid och pengar" (ironiskt nog) efter ca 5 år hade jag passerat platinum-nivån och efter 8 år gick jag in i kvalificering för safir. För den som är nyfiken innebär det en omsättning på 10 000 pv (1 pv=15  i två oberoende pipelines och 4000 pv i sidovolym. Detta låter kanske som något eftersträvansvärt, men sanningen var att jag under mina samtliga år som ABO hade gjort ett minus-resultat. Trots detta stod jag rak i ryggen men böjd i själen och svarade på den vanliga och ytterst relevanta frågan: -”Hur mycket tjänar du på detta egentligen?” med att säga: -”det är ointressant vad jag tjänar, det viktiga är hur mycket du vill tjäna?”

När jag själv såg marknadsföringsplanen för första gången fick jag frågan; -”Vad 14 000:- tusen mer i månaden skulle göra för dig?” vilket givetvis gjorde intryck och lät intressant då. De glömde dock att berätta några detaljer. Exempelvis att 14 000:- som var en summa för en av de nivåerna som visades under presentationen d. v. s. Silverproducent (en grupp som omsätter 10 000 pv) är beräknad under optimala omständigheter. Det normala bonusutbetalningen ligger på kanske 10 000:- sek (inte 14 000  och efter skatt och egenavgifter så är det 5 000:- kvar och för mig täckte det inte ens våra månatliga kostnader för systemet (se nedan) och bensin. Vi hade då inte köpt in några varor än, vilket man rekommenderades att göra. Helst skulle man ju ha en uppsättning av allt. Så här i efterhand så inser man ju att frågan var lite felformulerad, kanske skulle den ha ställts så här: -”Vad säger du om att gå back några tusen i månaden, och samtidigt lägga mellan 15-20 timmar i veckan under 8 år, för att senare bli betraktad som en idiot av många av dina vänner och bekanta?” Att man senare själv kunde stå och hävda exakt samma sak trots att man innerst inne visste att det inte stämde visar på hur man gradvis manipulerades, med hjälp av skivor och möten, att själv utöva manipulation på andra helt enkelt genom lögn och halvsanningar.

Omkostnaderna för att följa ”framgångskonceptet” som promotades i systemet var ansenliga. Pengar spenderades exempelvis på produktinköp, telefoni, bensin och boende i samband med möten. Dessutom var utläggen för själva systemet (böcker, cd:s och möten) höga. Sällan ifrågasatt, för att man uppmanades att ”investera tillbaka in i sin verksamhet” Det sjukaste av allt var att det inte var på grund av att min ekonomi var körd i botten som gjorde att jag till slut vaknade. Så oerhört manipulerad var jag!

ABO:oer som skämtar bort detta  med hjärntvätt och manipulation genom inövade uttalanden om att exempelvis "vissa hjärnor är så smutsiga så att de behöver verkligen tvättas" uppmanar jag (I dare YOU) att testa denna länk. Läs noga! freedomofmind.com/resourcecenter/groups/a/amw.../Det är en modell som heter B.I.T.E. som kultexpert Steven Hassan utvecklat för att undersöka om organisationer försöker utöva manipulation över individer. Jag blev chockad över hur många punkter som stämde in exakt på hur vi arbetade i Amway och framför allt i network twentyone som är en sk AMO (Amway motivational organization). Enligt min uppfattning så är det dessa stödorganisationer som är de största bovarna i det här sammanhanget. Enligt Network twentyones årsredovisning för 2009 så omsatte företaget ca 41 milj sek i Skandinavien och dess ägare (Jim Dornan) kunde plocka ut ca 3 milj. Vad jag kan utläsa av årsredovisningen så har man lönekostnader på ca 6 miljoner. Man redovisar en post på ca 30 miljoner som kallas för handelsvaror. Kostnader som jag uppskattar gå till inköp av böcker, trycksaker, tillverkning av CD och hyra av möteslokaler dock maximalt 15 miljoner. Kvar under rubriken finns alltså ca 15 miljoner och jag skulle kunna tänka mig att den största delen av dessa betalas ut som någon slags ersättning (rebates) till främst diamanter och smaragder. Det här är ett område som någon hungrig journalist skulle gräva lite djupare i.

Det som verkligen hjälpte mig att få upp ögonen var när jag igen påpekade för min up-line hur illa det såg ut med ekonomin och de svarade ”allt är i sin ordning, fortsätt bara ett tag till, du är sååå nära nu”, vilket jag i och för sig hade hört många gånger. Men det som fick mig att känna avsmak var att de berättade om de hemliga bonusarna som nu fanns inom räckhåll att tjäna… och att så mycket som hälften av en smaragds eller diamants inkomst kunde komma därifrån…. När jag insåg att det rörde sig om pengar från Network twentyone, d.v.s. en vinstdelning, för vissa utvalda, på systemet och alla skivor och böcker som såldes och alla möten som anordnades tänkte jag: -”det är alltså sant det som hade avfärdats som lögn under alla de år jag varit med.” Jag hade ett krav från första början, för att jag över huvud taget skulle börja med Amway, och det var just att stödsystemet inte var vinstdrivande. Detta bedyrades för mig vid ett antal tillfällen och det skulle alltså nu locka mig att fortsätta när det mesta av min egen Amway-bonus åts upp av omkostnader för just stödsystemet. Dels hade man ljugit mig rakt upp i ansiktet och dels uppenbarade sig ett tvättäkta pyramidspel framför mig. För att jag skulle kunna nå till ekonomiskt oberoende var jag alltså tvungen att ha hundratals eller t. o. m. tusentals personer i min organisation som gick med förlust. Föga inspirerande! Flera undersökningar pekar på att det är ca 99% som förlorar pengar inom Amway, vilket givetvis beror på att man lägger så mycket på stödsystemen. Det är i princip från smaragdnivå som nettot blir positivt. Hade man haft regelrätta säljutbildningar skulle dessa ha kostat en bråkdel men förmodligen genererat vinst för betydligt fler. Detta är självklart ointressant då det ligger så mycket pengar i försäljning av skivor, böcker och möten, dessutom har man ju inga kostnader för marknadsföring då de allra flesta ABO:er, mot bättre vetande  jobbar gratis med att sälja in detta. Effektivt, fascinerande och mycket skrämmande.

När jag läser inläggen från de som är pro Amway så är det som att höra sig själv som ett eko i huvudet. Lite scary faktiskt. Jag kan fortfarande alla svar och argument, och hur man ska vända och vrida på frågorna. Faktum är att ABO:erna som är riktigt aktiva är en lydig och välutbildad armé som inte är mottaglig för någon kritik eller annan fakta över huvud taget, och som oftast är beredda att skarva lite vad gäller sin egen inkomst, eller åtminstone undvika frågan. Det är därför det är så svårt att nå dem, vilket är mycket tragiskt. Men som sagt I dare You att kolla in länken ovan. Hjälp till självhjälp.

Efter att jag lagt Amway på hyllan tog det ca ett år att ta mig ur den här mentala låsningen, och börja tänka fritt igen, men jag kan meddela att det är en underbar känsla. Min tanke är numer fri! Att kunna köpa produkter från vilken leverantör som helst, och inte av ren lojalitet, är befriande. Att inte behöva jobba gratis när man har dåligt med pengar är fantastiskt. Att kunna boka sin kalender och exempelvis planera barnens födelsedag på rätt datum eller tacka ja till ett bröllop i tid och inte behöva avvakta och se om det kanske dyker upp något viktigt möte som man får information om, on need to know basis.

Informationen finns där ute i cyberrymden om du är beredd att ta emot den

Jag uppmanar alla och en var att sky Amway som pesten... Du kommer att förlora tid, pengar och vänner. Vissa vänner kan man förvisso vara utan. :) 

Men jag vill verkligen betona att om man är orolig för en vän eller en anhörig så är absolut inte rätt strategi att vara dömande och föraktfull. Det ingår i själva manipulationen och de som jobbar med Amway räknar med detta och får då bara mer vatten på sin kvarn. "Mina vänner vill inte jag ska lyckas, men jag ska minsann visa dem".  Det bästa man kan göra är att hänvisa till länkenfreedomofmind.com/resourcecenter/groups/a/amw.../   (finns även Youtube-klipp, sök på Steven Hassan) som jag nämnde ovan. Så att de får se hur likartat man jobbar inom "riktiga sekter". Den upplevelsen är förhoppningsvis ögon-öppnande. I annat fall kan man diskutera hur länge de ska gå minus? Hur mycket pengar det har summerat ihop sig till hittills och vad man skulle gjort istället för den summan. Glöm inte att dessa personer oftast är rätt indoktrinerade och gå varligt fram, annars är risken att de halkar djupare ner i famnen på sina nyvunna "vänner".

/Per
  • elina57
    Skogsstjärnan skrev 2007-01-26 21:15:57 följande:
    Hej!

Hej.Jag kan börja med att det inte är lurendrejeri.Amway bygger på en bra affärside. Det handlar om näthandel.
    Jag och min man jobbar med deta.Jag lovar dig att det är seriöst.
    Du kan gärna återkomma med frågor eller så till mig.
  • elina57
    jimmy01 skrev 2011-02-10 18:09:43 följande:

jag tycker amway har en smart affärs ide ex

Jobbet man gör är, mangör reklam  och skapar omsättning i affären alla so handlar får vara med och dela på vinsten men den som har gjort största jobbet dvs.den som har fått personer att börja handla från butiken får största delen av vinsten vilket också är rättvist tycker jag.

Många som har byggt upp ett företag har fått börja att jobba med det på sin fritid.
    dom som inter förstår sig på amways affärs ide är att man bygger upp ett företag med hjälp av amways produketer och ett utbildnings system som heter network 21 och till smans med sin sponsor.

Möten och seminarier är friviligt anledningen till varför man har det är för att motivera folk ,många skulle ge upp direkt om dom inte får en klapp på axeln,på seminareirna så berättar erfarna pesoner om sina med och motgångar.det folk kan tycka att det är en sekt är för många har kostym,men det är för att dom representerar sin affärs rörelse.

jag försod inte allt första gången jag såg affärs iden man jag tyckte det lät intressant.

väldigt svårt att förklara över telefonen det är därför man vill boka ett möte så man kan visa med bilder.

det jag har skrivit är välldigt kort fattat gå in på www.amway.se förmen info.

Vad härligt att läsa positivt om Amway.Jag och min man håller på med detta.
  • gloriosa

Har varit medlem abo i flera år :)
    Jobbade aktivt under ett år och började tjäna lite pengar , tyvärr orkade jag inte fortsätta pga att det tar mycket tid .
    Just nu är jag "bara" kund och kommer absolut att fortsätta köpa produkterna som jag tycker är bra .
    Vill man jobba aktivt krävs det en del pengar och framförallt tid , som i vilket eget företag som helst :)
    Testa produkterna tycker jag absolut man ska göra , de är toppen .

• Sanneanneli
    Skogsstjärnan skrev 2007-01-27 15:59:45 följande:
    Alltså,

Man MÅSTE betala för att kunna BÖRJA köpa produkterna?
    Man MÅSTE läsa en massa litteratur som enbart handlar om Amway och hur man ska marknadsföra produkterna?
    Man MÅSTE köpa en massa CD:n med succeberättelser?
    Man MÅSTE delta i alla seminarier, kurser, möten etc etc.?

Eller?

Och ja, KLAPPAR man i händerna, sjunger mm. på seminarierna? Alltså som på väckelsemöten?

Mycket (största delen) av vad som framkommit och vad jag läst på internet är helt emot vad jag vill hålla på med och vad mina släktingar gör är upp till dem. Vill de hålla på med detta får de, men jag vill inte. Det jag däremot skulle vilja är att få tillbaka min "gamla" släkt. Och mamma saknar sin "gamla" syster

Fattar inte hur folk kan gå med i dylika saker. OM nu det jag läst/hört stämmer vill säga...
    Jag är med, och känner många som varit med länge.
    Vissa känner att det är att tvinga på sina vänner/bekanta saker osv, men det är nog just bara för att det är nära och kära som man tycker att det är jobbigt.
    Tänk er dom som jobbar som försäljare på bilfirmor. (Visst, dit kommer man frivilligt, men häng med i tankarna bara)
    Du kommer ju inte in dit och får höra att "Näe, du behöver säkert ingen ny bil, och vadå sätesvärmare, det kostar ju extra, så det är onödigt. Du kan få en kasettbandspelare i priset, så ingen ide du lägger ner pengar på ljudsystem" osv. Dom säljer ju för att det är deras jobb, och det är per vara dom får betalt.

Du nämner en massa måsten, och det enda av dom man MÅSTE är att betala för att kunna börja köpa/distribuera deras varor. Precis som alla franchise kedjor gör. Du kan höra av dej till Shell och säga att du vill öppna en Shellstation i din by/stad, och då måste du oxå betala en summa för att få börja. Skillnaden här är att när du börjar distribuera deras varor (sälja i form av ABO) så behöver du inte betala en del av mellanskillnaden tillbaka till dom.Väljer du att bara köpa grejer utan att "pracka på" någon annan det är det också helt okej.
    Om du går på en toppenbra restaurang nån gång, visst rekommenderar du den till dina vänner då? Där vinner du dessutom inget i pengaväg på att göra det. När du då vet att du kan sälja superbra produkter och dessutom ta en mellanskillnad, så kommer du att vilja rekommendera det till dina vänner också, men risken är stor att du känner dej påtvingande när du vet att du "tjänar pengar" på dina vänner. 

Alla möten som nämns hålls inte av Amway, utan ett fristående företag som heter N21, för att man ska KUNNA lära sig hur man marknadsför produkterna, men känner du att du inte vill göra det, och inte vill gå på möten så är varken möten, CD-skivor eller litteratur nödvändig. Alla dom sakerna står som sagt N21 för, och det är tråkigt att Amway får ut för det. Sen är det så att dom som faktiskt lyckas med hela konceptet går oftast på mötena, för att det är motsvarande utbildningar som ditt "vanliga" jobb skickar dej på. 
    Inga MÅSTEN utom registreringsavgiften bara. 
    Risken finns att många nyregistrerade känner sig tvingade att gå, och därför bli anti mot hela konceptet.

Går man dock på möten så är det inget sjungande (inte där jag har varit i alla fall) men däremot en del handklappande. Däremot så klappar man händer på samma ställen som man skulle gjort på vilken annan presentation som helst. Dom tar upp alla som börjat tjäna egna pengar genom affärsidén på scenen och så hyllar alla i publiken deras prestationer, lite som vinnare.  

Om, låt oss säga Åhléns eller Coop gav oss dealen, "Betala en fast summa på 1000 kr per år, så får du köpa alla varor till inköpspris", skulle du ta den? Du skulle alltså få ca 30% rabatt på ALLA varor under ett helt år, mot att du betalar en avgift på 1000 kr.

Den svenska mentaliteten är nog lite vad som sabbar för oss. Man vill som sagt inte "tjäna pengar" på sina vänner, vilket man inte heller behöver göra.
    Introducera dom för produkterna (som är riktigt bra), säg åt dom att dom kan få möjlighet att köpa grejerna till inköpspris och i sin tur kan sälja vidare till sina nära, registrera dom som ABO:er och vips så har du börjat bygga ett nätverk utan en massa möten och sektliknande "tillställningar".

Tyvärr kommer det alltid finnas folk som vill tjäna pengar så illa att vänner och familjs känsla  av behag kommer i andra hand.
  • ulle123456

Hej! Mycket struntprat här !

Amway är världens största MLM företag. (Muli Level Marketing)
    Man kan handla sina egna produkter i webshoppen och sedan värva andra till butiken. Och därifrån få mer rabatter på produkter. Om man vill satsa och bygga stort nätverk kan man även tjäna pengar. Men då måste man lägga ner en hel del tid. Man får ingeting gratis....
    Man kan också sälja produkter för att få direkt förtjänst, tex genom hemförsäljning.

Det är inget tvång till någonting inom företaget. Antingen gillar man affärsidén eller inte.

Svårare än så är det inte.. Gokväll!

• svalan11
    Jag vet att du kan tjäna massor om du vill. Dom har sedan länge minst 50 år funnits. Men nu med internet går ju allt fortare. Man bara bjuder in vänner att  kanske börja sälja eller köpa. Så starta du , det är en jättebra möjlighet om du har lust och tid . Läs på nätet det står allt där. Varifrån är du ? Kanske jag kan göra en inbjudan så du kan starta. Hör av dig mvh Eva Mörsare 072 2090077. Men smsa först så jag vet att det gäller AMWAY ,,OK
     Ha en bra helg . eva
  • Common sense
    Skogsstjärnan skrev 2007-01-26 21:15:57 följande:

Blev inbjuden till ett möte från en av mina bekanta en gång. Två otroligt välklädda Amway-representanter "mässade" entusiastiskt på om rikedomarna som väntade oss och flashade bilder på miljonvillor nere i alperna. Det var tydligen livet som väntade oss om vi hoppade på pyramidspelet samarbetet.

Produkterna man skulle kränga var svindyra men de var ju såååååååå dryga att man bara behöver en droppe av tvättmedlet eller tandkrämen så de varade i en evighet.

*rys*
Svar på tråden Amway. Berätta allt ni vet om det!