• Pigelinen

Kommer vi någonsin att få barn?

Urk, jag är så trött på att månad in och månad ut gå och vänta. Spänningen stiger innan BIM och slutar alltid i besvikelse, när ska det bli vår tur? Kommer vi någonsin att få barn? Känns som om alla andra blir gravida direkt (ja jag vet att det inte är så men det känns så ibland). Så, någon som har ett svar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-28 20:54:58:
    Ingen "spådam" eller liknande som har ett mirakel att delge???

• Svar på tråden Kommer vi någonsin att få barn?
  • Cascada

kan inte svara dej tyvärr. e lika dant här.. men stå på dej / er så kommer det när det är tänkt.. lycka till.. massa kramar

• Smultron ett

tog 6 månader för oss å bli gravida med 2 missfall.

• Einnej

Jadu... hur ska man kunna svara på den frågan?

Jag ställer samma, efter över 4 år börjar jag snart ge upp.

• Eulalia II

Grymt sa grisen: hur länge har ni försökt?

• Einnej
    "så kommer det när det är tänkt"

Hur tänker man då? Man kommer till en gräns förr eller senare när detta inte alltid funkar.
  • Pigelinen

Vi har "bara" försökt sedan början av sommaren 06, men jag har problem med cystor som för varje ny cysta gör chansen att bli gravid mindre, så jag har tiden mot mig... HAr redan akutopererats två gånger och jag orkar inte mer men eftersom vi inte försökt 2 år så gör inte sjukvården något oavsett om vi har problem med cystor eller ej. Läkaren säger dessutom att en graviditet kan vara det som får cystorna att försvinna... så snacka om dubbla budskap...

• Julifru
    Det är bra fråga, vi har kämpat nu i 7 år och gjort 8 insättningar o till sist står man vi ett vägskäl då man måste välja väg....
  • blirmamma2012

Jag ställer mig samma fråga som du NÄR är det vår tur? Men vi får kämpa vidare...lås dig bara inte vid tanken att VI KAN INTE FÅ BARN för då går det inte...Många kramar och lycka till!

• Julifru

Akinna83.. Tanken har inget  med att göra att du inte blir gravid!!

• blirmamma2012

Julifru: Jo, om du låser dej vid en tanke så påverkar det hela din kropp.

• Julifru

Akinna: Då måste du leva ett lätt liv om tankar kan låsa din kropp
    Mina läkare har lärt mig ( läkare som vart med från förts ivf försöket i sverige)
    att det inte har nån koppling alls och man måste ha nått fel

Vilka läkare har sagt detta till dig??

• ChokladRosen

Akinna83,,Men snälla människa vad är det du skriver????

Kanske dags att du läser på lite om frtilitet va!!!!
    Vad i helvete har tanken med fertilitet att göra??..

Tankar kan inte styra äggets vandring än mindre en spermies vandring i livmodern.. Du ser väl hur illa det rimmar.

Så "låsta" tankar har inget med att man inte blir med barn.. VET du alls vad julifru har för problem??..

Ta reda på FAKTA innan du kläcker ur dig dina URBOTA KOMMENTARER..

Svar på tråden Kommer vi någonsin att få barn?