Tycker DU att det är ok att ladda ner film och musik trots att det är olagligt?
Motivera gärna varför du tycker som du gör!
Motivera gärna varför du tycker som du gör!
alltså..det är ok att ta ner en torrent men det är olagligt att dela den..eftersom fildelning är olagligt....knasigt ja?
vill inte dissk detta mera här eftersom det är emot fl:s regler...men det finns sätt som man inte syns på så att säga....
a halleluja moment Ange källa då.
Både jag och min man är väldigt pålästa inom detta område så vi blev lite nyfikna. Vart har du läst detta.
kan inte ange källa eftersom jag inte vet vilken tiding artikeln kommer ifrån..tyvärr..men om ni är såpålästa så vet ni...som sagt...med torrenter så syns det inte...det är ok att ta ner...det är fildelningen som är olaglig...som sagt denna dissk tar slut här och nu...vill inte få skit av fl...
Jag valde kanske. Igentligen tycker jag väl att det är fel...men så länge dom tar överpris för filmer och skicor så tycker jag att branschen får skylla sig själv lite. Sen använder mest nerladdning av musik för att hitta nya artister...är det något jag gillar så köper jag albumet, speciellt om det är band/artister som gott kan behöva lite försäljning.
kanske
vet ej
Nej det är ju olagligt och då tycker jag inte att det är okej, plus att det är människor som har jobbat och lagt ner tid på att det ska bli musik eller film och de ska ju ha betalt för det.
Ja självklart. Och det borde givetvis sluta vara olagligt, det är löjligt med en lagstiftning som inte har något folkligt stöd och som dessutom inte går att upprätthålla.
Ja jag anser att det är okej, jag hade ändå inte köpt skivan i en butik. Jag hade kopierat den av en kompis eller gjort ett blandband . Däremot köper jag alltid skivorna till band jag vill stödja, går på konserter och nån gång kanske köper en tee-shirt.
För många har det blivit en politisk rörelse att ladda ned och dela ut. Jag menar, SKIVBOLAG A, släpper enm skiva på nätet. Dom slippe lagerkostnader, master, tryck av CD, tryck av omlag, transport osv osv. Allt dom behöver är ett program som rippar WAV till mp3 lite licenser och sedan sköter CDON eller iTunes resten. Lagring distriburering etc. Och detta vill dom ändå ha 99:- för. iTunes ville sänka priset så att en skiva skulle kosta 50:- men skivbolagen skrek sig hesa.
Nej tack, tacka vet jag billiga ryska siter där man kan köpa lagligt redovisade mp3 skivor för pennys.
Vågar inte svara, sist blev jag anmäld så det skrek om det...
Jag jobbar i filmbranschen så jag har flera bokhyllor fyllda med gratis filmer och boxar, så film behöver jag inte ladda ner. Har heller aldrig lagt ut något på nätet så att ågon annan kan ladda ner. Men jag förstår de som gör det.
Vet att även vissa stora människor inom film distributions brasnchen också laddar ner film..
Det är fel men ändå rätt..
haha nu fick jag en tillsägelse.. =)
trasslig- Varför då?
HAHA fått tillsägelse och tråden tas nog bort...
Fler än jag med mail idag om detta?
Borde ju vara det...
Skrev en överklagan fast gjorde ingen överklagan då jag anser det onödigt. De ändrar sig inte. Skrev därimot att jag tycker det ska förbjudas frågor där man inte kan svara ärligt...
Jag tycker absolut inte att det är okej. Det är lika fel som att gå in i en butik och stjäla varor. Jag kan inte heller tro att så många som svarat "Ja, absolut" tycker att det är okej att stjäla på ICA.
Jag tycker att det är fel att göra olagliga saker öht. Men jag tycker lagen i sig är ganska dum. Jag menar; det är väl okej att gå hem till en kompis och låna en skiva/film, men om personen har köpt den i digitalt format får man inte "låna".
Ja för att kopiera något är inte stöld. Tänk om du hade möjlighet att till exempel köpa varor från affären, och sen hade du en teknik som kunde göra oändliga antal av de kopiorna. Vore det stöld?