• Miss Finland

"Receptet" på hur ni blev gravida

Hej!
    Jag kämpar med att bli gravid, och önskar att jag håller er sällskap i denna tråd.
    Har försökt 1 ½ år,däri mellan fick jag missfall, och mensen försvann. Jag började äta Pergotime,så nu har jag regelbunden ÄL och mens

Men nu till frågan. Ni som är gravida, hur hade ni sex?
    Varje dag kring ÄL? Flera gånger om dan?

Anledningen att jag frågar är att vissa säger att man ska ha sex varannan dag, för att få bäst chans att bli gravid, och andra säger att man ska ha vare dag...
    Vi har kört med varje dag, förminskas våra chanser då??

Hur gjorde NI???

Hoppas att någon svarar

• Svar på tråden "Receptet" på hur ni blev gravida
  • Kalina

Vi sexade varje dag. Den månaden vi lyckades bli med barn.

Lilla Bus...mammas kärlek.
  • Miss Finland

Bra Vi har också kört varje dag, hoppas att det tagit sig!!! Låång väntan till BIM...

• Ambina

Hejsvejs

Kör man varje dag hinner mannen inte producera så mycket spermier, blir liksom lite mindre spermier per utlösning då.
    Det är därför man säger varannan dag, så det blir mer "krydda" liksom. Spermierna lever i ung 3 dygn inne i kvinnan, så ni förlorar inget på att köra varannan dag.

En del påstår att en orgasm ökar chanserna, då kvinnans livmodertapp liksom doppas mer i spermierna, det är det som händer under en kvinnas orgasm.

Lycka till =)

• Olea

Har precis plussat!! Efter nästan 2 års försök med ett missfall för lite mer än ett år sedan.
    Vi har försökt med sex alla dagar o varannan. men denna gång bara varannan. Och sen så började min kille ätit folsyra o zink, då vi läste någonstans att de 2 tillsammans satte fart på spermierna. Jag har ätit multivitamin och druckit massa av grönt te(såg det på oprah..). Och vi har varit på första besöket för utredning, kanske det fick en att slappna av, vad vet jag..
    LYCKA TILL

• Curly Girl

När du minst anar det kan du ha ägglossning, så ha inte sex bara kring Äl dagarna. Jag blev gravid ca 30 dgr efter mensens första dag.
    En kompis till mig ( hon har regelbunden mens och ÄL) hon blev gravid dagen efter mensen var slut. Hon fick en frisk pojke och jag skall föda om ca 4 veckor. Jag släppte också alla krav på att skaffa bebis, vi planerade bröllop i stället. Jag hade inte en tanke på bebis, och då kom det. Så mitt tips är: ha sex när du känner för det och släpp längtan. Hitta nått annat att längta efter. Sen kan du alltid besöka en fertilitetsklinik så du vet att ni båda är ok. Lycka till.

Mitt första barn - är i v 36 nu! BF 8 mars 2007
  • CarolineK

Vi hade sex två dagar i rad runt ÄL, kollade med stickor. Efter 11 månaders försök fick vi äntligen ett + igår!
    Vi körde missionären & jag kom efter honom och låg kvar en stund efteråt- om du vill veta detaljer

• Miss Finland

Carro77- GRATTIS!!!!!!! tack

Svar på tråden "Receptet" på hur ni blev gravida