Härdsmälta - sonen ska inte komma mer till oss
I helgen hade vi dop till vårt andra gemensamma barn och min mans son, 11 år, skulle blivit fadder (en gest för att visa att han är viktig vilket han även blev till vårt första barn nu snart 3 år).
I timme innan han skulle åka flyg från Malmö till oss i Stockholm meddelar hans mamma att han kommer inte för han har ingen lust. För övrigt så vill han aldrig mer åka till pappa i Stockholm.
Tyvärr är det sällan som vi får upp honom så han är inte regelbundet med sina syskon. Senast var han uppe en vecka över jullovet och vi märkte att han gick ner till samma ålder som vår dotter och kan bara konstatera att det inte är lätt att få syskon när man alltid varit själv.
Det som nu gäller, från deras sida, är att min man alltid ska åka och vara med dem i Malmö. Han har inget boende där så antingen blir det vandrahem, hotell eller lånad lägenhet. Då sover sonen hemma hos mamma och de har egentligen aldrig någon egen tid.
Nu känner jag mig irriterad på allt. Mamman har från dag 1 bara bråkat men att se till att han inte närvarade på dopet är bara för mycket. Förra gången hade vi dop när vi skulle ha sonen och sa inget i förväg då vi gissade att hon skulle sätta stopp. Nu trodde vi att detta lagt sig då vi varit tillsammans så länge och nu har två barn.
Min man kan verka som en toffel men han har inte velat bråka så mycket för sin sons skull, han har det nog jävligt ändå. Även han inser att detta fungerar inte längre.
Det jag vill är att få råd hur man bäst går vidare med detta. Min man har anlitat advokat tidigare och fått allt på pränt kring vad som ska gälla men nästa dag struntar hon totalt i detta och vad kan ett papper göra då.
Någon annan som har barn på annan ort?
Hur gör ni?
Tacksam för svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!