• Ximona81

förlossning 2:A gången .. efter 8 år ??

Jag fick min dotter för 8 åresedan ..

o ska ha barn nu i aug.. hade en mkt lätt förlossning.. någon som med fått barn så långt efter ...

men hade en bäätre förlossning än den första??

alltså nu räknar jag tidsmässigt...
    hur vanligt är det att manspricker andra gången o inte första.. vad händemed er .??

• Svar på tråden förlossning 2:A gången .. efter 8 år ??
  • Ximona81

okej .. men där räknas du ju som omföderska.. jag har ju gått över och är förstföderska igen ..:S tror jag iaf.. eller hur säger man .. men skäönt o höra att den andra gick lätt

• Helusa

jag ska ha mitt andra barn i april , 10 ar mellan barnen

• swahili

Å ja ska ha mitt fjärde i augusti, tolv år sedan sist... jag ser mig absolut inte som förstföderska...

*Barnen å mannen är mitt allt*
  • Snirkel

Funderar också på det. Jag ska ha mitt tredje i maj men det är 13 år sedan sist. Då tyckte jag att det gick lätt men jag var ju knappt 22 år... det var mycket som gick lättare då.

• Hallonärtan

Nej det stämmer inte att man blir "förstföderska" efter en viss tid!
    Har man fött barn en gång så har man!
    Jag har 10 år mellan barn nr 2 och 3 och fick det förklarat för mig som följer(av BM och av förlossningsBM)
    Har man en gång fött barn så mins kroppen det och hur länge det är emellan spelar ingen roll.
    (Sen kanske man är tröttare, stelare, mindre vältränad, mer vältränad osv)
    Förlossning 1 är oftast den som tar längst tid, förlossning 2 går snabbare, förlossning 3 är lurig och tar längre tid än nr2.
    Har man två lång förlossningar bakom sig kan 3:an gå snabbt och tvärsom.
    Har man fött på BF med dom första så kan man gå över med nr3 (gjorde jag) eller tvärsom.
    Förlossning nr 4 och fler är sen som nr2.
    Jag tyckte att nr3 var rätt lika som nr2,tog lite längre tid och jag gick som sagt över, men det kändes inte jobbigare på något sätt att det var en massa år sedan sist och jag sprack mindre än med dom andra två.
    (Om man föder barn tätt har däremot inte bäckenet hunnit gå tillbaks helt och inte heller ligament osv och då kan man uppleva förlossningen som "lättare")

Lycka till!

• Linda357

var med syrran på hennes förlossning, pratade med barnmorskan om just det där, svaret var bestämt att har man en gång fött bran så är man aldrig förstföderska igen oavsett hur långt det är mellan barnen.

• veronika 78
    har en son som blir 10 i juni och ska ha en till i slutet på juli, och har glömt bort hur de va, hade en bra förlossning med sonen, men är livrädd att denna kommer bli kaos, trodde inte ja skulle ha den känslan men är verkligen orolig, när ja fick mitt + tänkte ja, kejsarsnitt på en gång, men vill nog föda vaginalt om de går men är så rädd, tror inte ja är ensam eller?
  • Ximona81

okej . ja min dotter åkte ut på 1 timma o en kvart.. =) så vi får väl s.e..

• Ximona81

veronica78 känner liksdant

• veronika 78
    skönt att höra, slipper känna mig ensam med rädslan
Svar på tråden förlossning 2:A gången .. efter 8 år ??