Emsoff skrev 2016-01-06 22:25:59 följande:
Usch! Jag förstår din oro. Om jag blir gravid igen så kommer jag att må piss. Tre missfall i rad, varför ska det INTE bli ett fjärde för mig? Förlåt för att jag inte kan peppa dig, men jag tror inte att det går att göra så mycket åt oron. Men hoppas ska man ju såklart göra. Plötsligt händer det ju!
Var på ultraljud för två veckor sen (bor i Portugal och här betalar man för alla ultraljud i stort sett så om man vill få ett tidigt UL är det ingen som säger emot ;)) och de sa att jag bara var i vecka 5, inte 6+3 som jag trodde. Förberedde mig på det värsta men igår ville min läkare kolla igen (är nu med i hennes grupp av kvinnor som får många missfall så hon vill göra alla möjliga tester för att förstå varför det går bra den här gången/går dåligt igen) och och då såg jah ett hjärta ticka :) 11 mm långt litet embryo. Typ vecka 7. Nu UL igen om 10 dagar. Hoppas, hoppas!
Om du har haft liknande problem som jag kanske följande info kan vara intressant: har ombetts ta en mini-dos (100 mg) aspirin (acetylsalicylsyra) varje kväll för att blodet ska bli tunnare och förhindra att det inte flyter på som det ska och embryot får för lite näring. Har dessutom precis börjat med progesteron-tabletter (200 mg) som sätta in vaginalt morgon och kväll. Progesteron är det hormon som ser till att embryot får näring fram tills dess att en moderkaka bildas runt vecka 12. Har inte gjort något test som visat att jag har vare sig det ena eller andra problemet men min läkare säger att det aldrig kan skada i alla fall. Och jag känner att jag gör allt jag kan, vilket känns bra! Lycka till, sluta inte försöka! När de väl är här ute glömmer vi alla jobbiga vändor innan de blev till :)