• tigerlilja77

Någon som blivit gravid efter tre missfall?

Har efter tre missfall äntligen fått ett plus igen! Vågar ju inte hoppas på för mycket, men vill så gärna få behålla det. Ni som har blivit gravida efter tre missfall, har ni fått några speciella råd från era läkare för att det " ska gå vägen"?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter tre missfall?
  • tigerlilja77

Tack! Jag tror knappt det är sant!

• MrsXanadu

Grattis!!
    Jag hade haft tre missfall innan jag äntligen lyckades gå hela tiden ut och få min efterlängtade lilla tjej. Men jag var rädd hela vägen fram tills hon låg på mitt bröst.

Det enda rådet jag fick var att ta det lugnt och slappna av så gott jag kunde.

• tigerlilja77

Åh hoppas det går lika bra för mig!

• ninos

Grattis! Jag förstår din oro eftersom jag är i samma situation själv.

Just nu är jag vecka 8 (7+4)(blev tillbaka flyttad 1 vecka på vul för 10 dagar sedan) Enligt läkarn var jag då i 6+1 och man kunde se ett hjärta slå. I morgon ska jag dit igen och se om det har växt till sig. Ska då vara 7+5 om läkarns räkning stämmer.

Jag är helt nipprig. Det som är annorlunda denna gång är, inga blödningar ännu så länge (peppar, peppar), jag har gått ner 20 kg sedan senaste missfallet, äter tillskott av B12 vitamin, tar progesteronvagiatorer tre gånger per dag och inuhepspruta (tror de heter så, lågdosheparin) en gång per dag.

Just nu känns det som att morgondagen är avgörande, antingen slutar resan där eller så börjar äventyret.

Lycka till!

• isisisis

Ninos.Vad säger läkaren om progesteronet? Förhindrar det MF?
    Jag undrar för jag tar själv,som jag fick vid ett tidigare IVF:
    Är gravid i v 6.

• ninos

Hello, om det förhindrar missfall eller inte är ingenting de kan garantera. Det de vet är att det ialla fall inte är skadligt. Om mina missfall har berott på bristande hormon så kan det hjälpa. Jag hoppas ju såklart. Lycka till.

• tigerlilja77

Jag har frågat min doktor om prog, men han tycker inte jag ska ta det. Hoppas få en tid i veckan så jag kan tjata på honom.

Ninos: Hur har din läkare sagt att din graviditet ska följa upp och finns det saker som du inte får göra, t ex träning, varma bad osv?

• Hannnas

Jag är gravid efter 4mf på rad... o äntligen verkar det gå vägen så visst sjuttan kan det gå!!!

Grattis

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • tigerlilja77

Hoppas hoppas! Äter du någon medicin nu, typ progestron?

• Hannnas

TS... jag fick trombyl utskrivet... det har visat sig att personer med upprepade mf lyckats bli gravida hela vägen med en liten mängd acitylsalicylsyra tar 75mg/dag

• tigerlilja77

Då ska jag be och få det också!

Har doktorn sagt något om att undvika träning, sex osv?

• Hannnas

näpp inget sånt, har aldrig varit fel på min tapp vad jag vet iaf... men vi har inte "vågat" sexxa nåt tyvärr men nu kanske man ska våga sig på lite förföring snart Räcka ut tungan

Trombylen ska man börja med så fort man plussat så kontakta din läkare imorgon går ju att skriva ut e-recept om inte annat... har ni gjort ngn utredning?

• ninos

Hej, var hos läkarn i måndags och såg den lilla grodan. Jag har inte fått några restriktioner men vad jag har läst på olika ställen så ska man väl undvika sex så så får det bli.

• tigerlilja77

Grattis Ninos!

Har varit hos doktorn och fått progesteron utskrivet, ska börja med det idag.

• Hannnas

tiger... vad sa läkaren ang trombyl då

• tigerlilja77

Jag frågade om det också, men han avråddn - utan att lämna någon speciell förklaring. Men jag läste en artikel i Aftonbladet om att gravida kvinnor som fått flera missfall kan hjälpas av 75 mg acitylsalicylsyra. Men min läkare är ju inte direkt ung och han var tveksam till progesteronet också...

• Hannnas

Tiger.. en sån läkare skulle jag ifrågasätta... hela PubMed är full av artiklar där man talar om acitylsalicylsyrans goda effekter... så länge man håller sig UNDER 100mg/dag... därför är 75mg/dag en BRA rekommendation...

Konsultera en läkare till tycker jag... om det inte känns ok vill säga....

Önskar dig iallafall vaaarmt lycka till!!!

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter tre missfall?