• vilsen

Märta, Irma, Rut och .... ?

Ja, alltså, kan någon komma på ett namn som passar ihop med Märta, Irma och Sonja? Framför allt pojknamn har vi jättedåligt fantasi när vi ska försöka få fram, så det kanske är tur att det ännu inte har dykt upp någon liten grabb!

Lite kriterier, men det är inte nödvändigt att följa alla:

-Inte mer än tre stavelser
    -Gärna en- eller trestavigt som omväxling
    -Helst inte samma begynnelsebokstav, men det går om namnet i övrigt inte är för likt.

Vill gärna ha en hel hög med brillianta förslag som jag kan presentera för min man! Det brukar behövas många månaders nötning innan jag får min vilja igenom, så det gäller att börja i tid!

• Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?
  • vilsen

siamusen: Irving. Ha! Det ska upp på min lista. Tänk att "pojklistan" numera har två namn, det är ju världsrekord!

• Kapha

Hörde en kille i dag som hette "Ture" Tryggve är ju lite lagom kaxigt också....

• jingyang

Märta, Irma och Sonja och SVEA
    Märta, Irma och Sonja och melker
    Märta, Irma och Sonja och ruben

• vilsen

Siamusen: Set andra är Elvis. Dock har jag inte presenterat det för min man än. Försöker komma på hur jag ska lyckas lura honom att inte bara säga nej på rutin ....

• söjsan

MÄH!
    Ottilia då, som jag sa!? Eller Ottilie

[Älskade Humpe, vi längtar efter Dig!]
  • Maijaviktoria

Senaste inlägget verkat vara april, ser inget årtal så antar det är i år -23. Har bebisen kommit? Vad blev det isåfall?

För övrigt har vi en lite -23 bebis som heter Irma 😊

Mini
  • trollhona
    Maijaviktoria skrev 2023-09-17 16:33:24 följande:

Senaste inlägget verkat vara april, ser inget årtal så antar det är i år -23. Har bebisen kommit? Vad blev det isåfall?

För övrigt har vi en lite -23 bebis som heter Irma 😊

Senaste inlägget var 2007
  • Maijaviktoria
    trollhona skrev 2023-09-18 16:39:53 följande:
    Senaste inlägget var 2007
    Haha jaha, det kunde jag inte se 😅
    Mini
Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?