• lillloppan

Klänga vid 12års ålder?

min styvson bor hos oss varannan vecka. jag har kännt dem i 4 år. Han är mkt fysiskt med sin far, han klänger för jämnan på honom. sitter vi soffan ska han helst sitta på honom eller alldeles nära. pojken är 12 år, är det då vanligt att det är så? har ej eget barn i den åldern. vad tycker ni?

• Svar på tråden Klänga vid 12års ålder?
  • aleksa98

Han vill väl ha bekräftelse och närhet av sin pappa. Jag vet inte hur vanligt det är när man e 12 att göra så, men alla e vi olika och han kanske e ett känsligt barn

• lillloppan

Ja, kanske kan det bero på att han är skilsmässobarn, ett tecken på otrygghet? (Men det har han iof varit sedan 2 års ålder.)

• aleksa98

lillloppan

Jovisst men han bor ju inte med sin pappa och han får ju inte sin pappas uppmärksamhet när han vill ha den. Mina föräldrar skilldes när jag var 6 och jag var hos min pappa varannan helg och då ville jag ha all hans uppmärksamhet. Jag ville sitta framme hos honom i bilen, ensam hålla honom i handen, sova sidan om honom osv och detta höll väl på till jag var kanske 10 år. Låter du han vara ifred med sin pappa, typ att bara dom kanske hittar på ngt osv?

• lillloppan

Ja, oftast är det jag som tar initiativet till det. jag VILL att de ska vara ensamma ibland. Själva ämnet är ganske känsligt och viktigt för mig eftersom jag själv är ett skilsmässobarn, och har växt upp utan min pappa.
    Nu har vi en gemensam bebis och då kan jag bättre förstå att han vill ha mer uppmärksamhet. Men problemen har funnits hela tiden. Efter 4 år tillsammans kan han fortfarande bli svartsjuk på mig, han vill inte att vi ska hålla handen och så. Han är van att få all uppmärksamhet av pappa när de väl ses. Nu har ju det ändrats i och med vår bebis.

• aleksa98

lillloppan

Ja då e det säkert svartsjuka. Kan inte du och killen kanske hitta på ngt roligt, så att han ser att du inte försöker att ta hans pappa ifrån honom

• smooothie

hej
    jag tycker det är lite konstigt att klänga vid den åldern.Jag fick en styvmamma när jag var ca 8 och när jag, min pappa och min styvmor umgicks kändes det självklar att det var dom som satt brevid varandra i soffan och inte jag och pappa etc. Jag var väldigt glad över att min pappa träffat någon för jag visste att han var glad över det. Men nu jämför jag ju med hur jag själv var, man får väl tänka på att alla är olika...

• smooothie

hej
    jag tycker det är lite konstigt att klänga vid den åldern.Jag fick en styvmamma när jag var ca 8 och när jag, min pappa och min styvmor umgicks kändes det självklar att det var dom som satt brevid varandra i soffan och inte jag och pappa etc. Jag var väldigt glad över att min pappa träffat någon för jag visste att han var glad över det. Men nu jämför jag ju med hur jag själv var, man får väl tänka på att alla är olika...

• smooothie

hej

• smooothie

hej

• smooothie

va inte meningen att mejlbomba, min data krångla lite så jag såg inte att inlägget skickades, tihi =)

Svar på tråden Klänga vid 12års ålder?