• Sessa81a

Barn som bor på 2 ställen??

Vi klättrar snart på väggarna här hemma för vi vet verkligen inte vad vi ska ta oss till längre. Min sambos son bor varannan vecka hos oss o varannan vecka hos sin mamma. O tidigare har det gått hur bra som helst, men nu sen en tid tillbaka så e mamma det enda han pratar om. Frågar var eviga dag om han ska till mamma nu och det spelar ingen roll vad vi än hittar på för ingenting e tillräckligt bra. Ska kanske nämna oxå att grabben e snart 4 år gammal. Han har börjat sparkas, slåss, nypas o spotta på en när han blir arg eller helt enkelt inte får som han vill. Jag o min sambo har gemensamt en pojke på 1½ år som bara avgudar sin storebror, men tyvärr snappar han ju upp en massa saker som inte e bra. Vi säger efter varje vecka som storebror varit här, snart blir det bättre. Men hur länge ska man orka med. Någon här inne som har nån form av erfarenhet av detta som kan komma med nåt råd. För snart ger vi upp, orkar snart inte mer.

• Svar på tråden Barn som bor på 2 ställen??
  • Jussan

Hur har han det hos sin mamma? Vi upplevde en liknande reaktion när bonusdottern fick syskon hos sin mamma.

• Sessa81a

2 månader efter att han fått lilebror här fick han även en lillebror hos sin mamma. Han verkar ha det bra hos sin mamma varför skulle han annars alltid vilja vara hos henne. Fram till för nån vecka sen har hans mamma gått arbetslös o alltså bara haft honom 15 timmar i veckan på dagis medans när han e här hos oss så e han på dagis från 6.30 på morgonen till 16.30 på eftermiddagen. Han får alltså mer tid tillsammans med mamma än me pappa. Har verkar dock ha börjat visa lite humör hemma hos dom oxå, han tjurar o slåss. En sak som jag glömde skriva innan e att vi har ganska olika sätt att uppfostra på, vi sätter regler här hemma o e noggranna med att hålla dom. Medans det verkar vara mer slappt hos mamma o där får man lov att göra lite som man själv vill.

• Linda357

kan tänka mig att ni har en jobbig situation, kanske speciellt du som inte är biologiska mamma till honom.
    blir glad av att höra att du bryr dig om hur han mår.
    jag har själv tre barn och träffat en man som inga har.
    det kan ju vara möjligt att pojken har ett behov av att vara lite mer hos sin mamma tex 60% mamma 40% pappa, och när han blivit tryggare/lugnare kan man trappa upp.
    att bo på två ställen är nog ett liv som är jobbigt, tack å lov slipper vi vuxna det.
    brukar prata med mina barn om hur det känns, och dom kan ärligt säga att det ibland är tufft.
    ni behöver ha så lika rutiner som möjligt i båda hemmen, det är nog viktigt.
    pojken kan känna sig lite kluven och kanske bortglömd(även om han inte är det) då det kommit tillökning i båda familjerna.

lycka till med allt , hoppas ni hittar en lösning som ska passa er alla och ett + till dig för att du är en bonusmamma som värkar bry sig.

Svar på tråden Barn som bor på 2 ställen??