Någon annan här som planerar att bli pappa?
Skulle vara kul att prata med andra som vill bli pappa och håller på att jobba på saken
Skulle vara kul att prata med andra som vill bli pappa och håller på att jobba på saken
yeah.. eller.. blir typ.. 27 juli e de planerat=)
vi håller på. eller väntar skulle man nog säga, i september är det beräknat på ett ungefär..
Grattis då, min tjej har ägglossning snart så vi får se om det träffar denna gång.
jag tror nog ja talar för dom flesta här på FL när ja säger att jag(vi) håller tummarna och lycka till.. uppdatera gärna här i tråden sen å tala om hur de gick=)
Ja jag ska säga till hur det går, gör de ni med...
Hur känner ni inför pappa rollen??
känns bra. har velat rätt länge´, tror att det kommer att funka bra.
själva då?
Tjejen har velat sen vi träffades i stort sett, men vi bestämde oss i december. Tror också att det kommer att funka bra. Var lite skeptisk i början men vi har nog pratat igenom det mesta och tjejen har pratat med andra som pluggar och har barn, och de säger att det funkar bra. Bla för att man får mer fritid än när man jobbar. Sen får vi se med ekonomin men det ska nog gå bra också.
Får väl säga att pappa rollen är ett unikum =) Var länge helt emot att skaffa barn men efter många om och men så drog vi igång och numer har man en 10 månaders knodd som är det absolut största i mitt liv, kompisarna snackar om kovändning. Finns det en vilja finns det en väg att studera och ha barn är inte lätt men det går om man är skärpt och planerar smart, sök stipendier också finns drösvis för studerande som har eller tänker skaffa barn.
kan du nämna något särskilt stipendium eller ska jag be tjejen fråga i hennes skola?
Åhh sambon har ägglossning i dag så nu ska vi tuta och köra, hon använde ägglossning stikor denna gång.
För min del har jag en dotter på nio sen tidigare, och nu är tjejen i sjunde veckan så det ska bli en till knodd till hösten, vilket känns enbart inspirerande!
Första gången var jag väldigt ung (fyllde 20 strax efter att dottern föddes) och allt var rörigt, jag själv, hennes mamma, livet i allmänhet och vårat förhållande i synnerhet. Den här gången är allt planerat och tillvaron ordnad och harmonisk, det känns på många sätt som att gå igenom allt på nytt och med helt olika förutsättningar, vilket ska bli jätteskönt och intressant.
Vet inte om man kan säga att man planerar att bli pappa igen, eftersom jag redan är det... fast.. ja.. ni hajjar... kanske? ;)
har längtat som faen sedan 16-17 års ålder... i sommar 23... men träffar man på idiotiska fruntimmer så gåre junte...
men nu=)
jag och min sambo planerar ett barn till nu i april så det kommer i januari nästa år.
Finns på nätet om du googlar stipendier och fonder dår du upp en massa sidor och sedan har du stora stipendie boken typ 5-600 sidor om vilka stipendier som finns och vad som krävs för att söka dem =)
Lycka till
Jag jobbar på saken..är ju 33 år och vill ha en unge innan man blir för gammal hehe
Vårt barn poppar väl ut någon gång i september
Jag har haft det likadant som du Caliber, tjejen har velat sedan man blev tillsammans men man själv har varit tveksam och velat vänta lite till..
Men nu känns det underbart att "försöka" skaffa barn. Man blir lite förvånad över hur svårt det egentligen är. Mer tur än skicklighet att få barn känns det som.
De stackarna som blev gravida av misstag i plugget har helt klart försakat sin chans att vinna på lotto :)
Vi har precis börjat försöka. Mensen försenad med nästan en vecka men ännu inget positivt gravtest.
Hon har massor av symptom, så antinget har det tagit sig eller så är hon kraftigt skengravid (eller vad det heter).
Jag är 37 och hon 29, så vi hoppas att det skall ta sig ganska snabbt. Vill helst inte gå i pension innan ungen flyttar hemifrån. =)
Ja vi satsar ( ) också på ett ytterligare barn, och vi gör så gott vi kan..
Jag räknar med o bli pappa den 4 juni. Så hoppas allt går vägen tills dess :D