• gaz

blivande pappor/par i sthlm

skulle bara va kul att få kontakt med fler pappor / par som väntar unge, vi är planerade i september ungefär

• Svar på tråden blivande pappor/par i sthlm
  • Renegade

Är själv också 29, har en dotter sen tidigare och är nu på g med en till med nuvarande sambon. Är i 7:e veckan nu och det är beräknat till början av oktober. Vi bor också i söderort, har faktiskt bott ute i Skarpnäck några år tidigare. (2001-2005) Vart flyttar ni till Skarpnäck från?

• gaz

det blir ju i början av september för oss oxå.
    men får väl veta mer exakt sen på ultraljudet antar jag. kan säga att jag faktiskt längtar dit :)
    sätra bor jag i, om ni känner till det? söderort oxå. även om inte samma linje som skarpnäck så iallafall samma sida av stan

• Nicke

Ultraljudet brukar man väl se fram emot? Jag vet iof inte hur det varit för andra snubbar men jag har sett fram emot det varje gång och vi har varit på UL 5 gånger. Underbart att se ungen där i magen.

• gaz

det blir första gången för mig.. jo ser fram emot alla läkarbesök o sånt..

• gaz

händer något kul i veckan för er då?

• Renegade

gaz: Visst, har varit runt på de flesta ställen i söderort, bl a bott i Bredäng en sväng, så jag känner till Sätra också ;) Sjysst område med stränderna och skogen runt Mälaren och runt där.

Klart man ser fram emot ultraljudet, vi ska på vi första nu sista februari, blir både intressant samt avstressande, särskilt för tjejen, som vill se att det finns ett hjärta som slår och allt det där.

• Johbe

Vi flyttar ner från Östersund, tjejen är född o uppväxt i sthlm, så det blir att flytta hem för henne, närmare både hennes och min släkt. Jag är inte infödd jämtlänning utan flyttade upp för 4 år sen själv, från köping (inte den andra delen ;)) ursprunglingen.

Hur är skarpnäck som område annars? Barnvänligt? Har hört lite olika från olika håll, men mestadels positivt, men att det historiskt har varit lite halvstruligt där.

• Johbe

Ska på ultraljud nästa vecka föressten... Det ska bli spännande, tjejen är ju bara i vecka 7 eller max 8 då, men iaf. Det blir hos en privat gynläkare. Sjukhusets gyn här i östersund är tamefan bland det sämsta jag varit med om... oseriösa läkare, ingen har nån koll på nånting, iallafall inte dom vi stötte på, och ändå jobbar jag åt dom där.. UGH. Tur jag flyttar snart.

• Renegade

johbe: Det bor väldigt mycket barnfamiljer i Skarpnäck, och miljömässigt är det bra, gott om natur och bra miljöer att promenera i och så. Det är lite tokigt planerat byggnadsmässigt, och kvällar och helger har det en tendens att vara lite stökigt kring tunnelbanan, men jag var aldrig orolig för min dotter.

Jag hörde samma sak när jag flyttade men upplevde inte så värst mycket, det är ofta så med områden i Stockholm att gamla rykten lever kvar orimligt länge.

• Dad

Vi har vänner som bodde i Skarpnäck tills för något år sedan, de fick INTE ha bilen ifred ens i låst parkeringsgarage. Tre inbrott på ett år samt ett tillfälle då den var rejält sönderslagen och stod på bromsskivorna. Annars är det nog inte stökigare där än någon annan förort, det finns betydligt värre ställen. Men jag skulle inte välja att bo där om jag har möjlighet att välja (därför bor jag inte heller där ).

Ultraljudet är skithäftigt! Pyret som arbetsnamnet är var (och är) en riktigt livlig krabat! Snurrar och sparkar för fullt. Och nu (v.24) känner man kraftiga sparkar utanpå magen också, det är nästan ofattbart att något litet lever och rör sig där inne!

• gaz

hallå. någon som är online just nu?
    är rätt uttråkad

• Älgpappa

Vi ska ha våran andra i mitten av maj, har ett litet vilddjur som fyller 2 i april. Skarpnäck är helt ok, det kan va lite stökigt vid centrum området, men vart är det inte det någonstans. Bor själv i Tyresö lite söder om Skarpnäck. Hör av er om ni vill hitta på något, jag pluggar för tillfället på Komvux så man har lite ledig tid vissa dagar.

• Johbe

Var på UL idag, det var jävligt spännande. Var faktiskt rätt nervös att det skulle vara fler än just 1 :) Men det var det inte, och tjejen går in i vecka 8 idag, så det vi kunde se, och få höra, var hjärtat. Men väldigt spännande i vilket fall, tror man börjar fatta lite smått att det är nått som verkligen lever och ska bli en människa där inne nu..... konstiga grejjer :)

• gaz

ni fick lyssna på hjärtat`?
    det har inte vi fått göra ännu, fast är i vecka 12 nu.
    men blir i april, så ett tag kvar

• Johbe

Japps, vi fick lyssna. *dunk dunk* ungefär dubbel hjärtrytm mot tjejens puls. Vi har strulat så mycket med våra försök att skaffa knodd, så vi har gått hos privat gynläkare. Därför vi gjorde ett speciellt UL såhär tidigt. Nästa blir väl det vanliga i v12 eller 18 eller vad som är normalt, har inte riktigt koll.

Svar på tråden blivande pappor/par i sthlm