• Yohanna85

Positiva erfarenheter av Bonusbarn

Tänkte starta en tråd där man kan skriva från det positiva med att ha bonusbarn. Sånna där små händelser som man blir helt varm av. Tänkte att det skulle vara lite kul att liva upp stämningen lite med lite positiv energi runt bonusbarn =)

tex. mitt bonusbarn stallde gick iväg lite från oss på ikea och han är snart 4 år, där han var väldigt sugen på korv och vi skulle precis beställa men stallde där efter upp våra grejjer som vi handlat innan vi stallde oss i kön men så hör man mitt bonusbarn säga till gubben i koisken.. En korv tack!
    haha, det är sånna stunder som jag tycker förgyller hela vardagen, de där små små som man bara inte kan göra något än att skratta =D

• Svar på tråden Positiva erfarenheter av Bonusbarn
  • millllan82

Jag har en bonusson på 7 år som jag bott med i över ett år(han är hos oss varannan vecka)
    Ska jag vara ärlig så har det varit kämpigt (vilket inte är grabbens fel utan hans föräldrars!) men nu sista tiden var vi börjat "hitta varann" och allt flyter på bra (med vissa svackor)

Här om dagen kom en kommentar så man blev alldeles varm i hjärtat
    Vi satt på MC donalds och prata om allt möjligt, och helt plötsligt säger grabben: "Jag har faktiskt tur, jag har ju TVÅ mammor!"

Tror vi blev lika glada jag och min sambo =)

• mamma till busungar

Oj, millan82...
    Jag fick en liknande kommentar av min bonus och gissa om tårarna trillade längs kinderna...

• SaramedM

Som oönskad bonusbarn som liten så blir jag varm i hjärtat av den här tråden

• Tojje

*knapplånar*

Min bonusson, blir 12 år i år, och jag kan ibland var mer vänner än vuxen och barn. Jag är själv ganska barnslig trots mina 30 år och har förmågan att komma ner på hans nivå. Vi kan skämta ganska hårt och garva hit och dit som två galningar. Jag har funnits med i bilden sedan han var drygt 2 år så vi känner varandra utantill
    Jag kan också ta till mig och bli mamma på allvar och skälla och ställa krav som vilken förälder som helst utan att han säger något liknande som "du är inte min mamma" vilket jag ser som något positivt.
    Det bästa av allt är att han säger att när han blir 18 ska vi på krogen
    Han är rolig när han vill och envis när han vill men det ljusa överväger helt klart det lilla mörka

• Vimsigavera

Alla fina teckningar ,halsband, och pärlplattor som jag får av mitt bonusbarn sätter jag alltid vid min säng precis som mina biobarns...ingen skillnad här inte..han betyder lika mycket som de andra...=)

• Tessa606

I går kom barnen, vi har vv.. Nu är hemmet fullt av liv och jag stortrivs, tycker att veckorna utan barnen är så tysta o tråkiga.. I kväll kommer mina föräldrar och båda barnen är noga med att de vill vara hemma då, det värmer ett "styvmors hjärta"

• 6628

Mitt bonusbarn som är 14 skulle på semester med sin mamma, han fick 500 kronor till fickpengar av sin pappa o mig. När han kommer hem så har han köpt en stor leksaksback till hans lillebror som är hans pappas o min gemensamma. då blev jag glad. Men det kan vara tufft också. Speciellt när jag är hemma med han i veckorna för min sambo ligger ute på jobb, för tillfället i Gottland. Det kan alltså vara jävligt tufft. Men jag älskar mina bonusbarn.

• badfriday

Första gången min bonusdotter kröp upp i mitt knä och sa att hon älskade mig stannade allt för en sekund. Hade knappt hunnit säga det till hennes pappa. Det var ett stort ögonblick!

Underbart med sånna här trådar!

• sandras sötisar

min bonus som är 6 år kom en gång med  ett halsband han gjort på lekis.Och gav det till mig.jag frågade om han inte ville ge det till mamma,men det var jag som skulle ha det.Många ggr har han kommit in med blommor till mig som han plockat.När jag fyllde år hade han valt ett halsband helt själv med ett hjärta på.Sånt värmer så mycket.

• Therese33

Jag har ett bonusbarn som är tonåring och det positiva kan man ju säga att det är kul att ha någon att prata med kläder och smink med samtidigt som man är en förebild

• Therese33

Låter som jag är fruktansvärd ytlig men det är inte alls så jag menar, ni som har tonåringar förstår säkert vad jag menar. Igår kom min styvdotter och sa till mig " jag visste att du inte skulle svika mig" (vi har haft en del kontroverser emellanåt), det värmde jättemycket!

• Amine

Kul tård! För visst finns det ljusa stunder!
    När jag träffat sambon typ ett år skulle jag flytta till en lägenhet på samma ort. Styvsonen, då runt 9 år funderade mycket och undrade varför jag inte skulle flytta hem till dom. Den enda anledningen var faktiskt barnen men det ville jag inte säga till honom, så jag försökte förklara. "Du har ju ditt rum och din bror har sitt, och R har sitt. Jag behöver något som är mitt" Jag kände mej gankska nöjd med den förklaringen och Dennis verkade helt nöjd med mitt svar. En stund. Sen säger han "Du, toaletten där nere använder vi inte så ofta, du kan bo där......"

• Tinaflina

Bonusdöttrarna busar med sin pappa och han säger "vem är bäst?" samtidigt som han skojbråkar med dom. Dom svarar mitt namn varenda gång. Det värmer!

Om jag och sambon skojbråkar så tar dom mig i försvar och håller fast sin pappa och säger "var rädd om din flickvän"

• tindralva

Vilken härlig tråd! Min bonusdotter är iof vuxen nu och bor med sin kille men bodde växelvis hos oss och sin mamma när hon var tonåring. Det gick väl inte smärtfritt men jag älskar henne verkligen som en syster nu.
    Det finaste hon gjort för mig, och oss, är när hon var brudtärna på vårt bröllop. Blev jätteglad.
    Sen att hon älskar och skämmer bort sina småsystrar är sååå skönt!

• Omerta

Det här är nog grymmaste tråden...!

• Fru Mi

Tojje

Jag känner igen det där med att man är mer kompis med bonusarna. Min äldta bonus fyllde 18år igår och jag är 30år och hon har bestämmt att vi ska gå på krogen tillsammans. Sånt blir man glad över.(pappa får inte följa med

Mamma till lillprins Valdemar
  • Kazz4

Jag får alltid blommor och teckningar eller pyssel...... Men mysigast av allt är nästan när han busar med sin lilla syster för då kiknar hon av skratt och skriker av lycka!!! Hon är helt galen i honom!!!!!
    Och det e så kul! Också när man får höra att han tex ska berätta för någon alla i hans släkt.....
    Min mamma helena min riktiga mamma och hennes låtsats mamma min momma och min moffa och min låtsats mamma och hennes mamma , min momma men jag har bara en pappa och så har jag 2 systrar en hos mamma och en hos pappa..... Folk blir nog skapligt snurriga av att höra allihopa som han räknar som familj...... Men alla i min släkt räknar ju alltid med oliver som familj också det tycker jag e självklart!!!!

• Garry

Vilken härlig tråd!

Jag har en bonusdotter på snart 10 och även om det har varit en del konflikter (bla pga hennes mamma) så tycker jag jättemycket om henne och önskar verkligen att hon var min egen dotter. Tyvärr har hon humörsvängningar som man inte alltid hänger med på vilket leder till missförstånd mellan oss eftersom jag inte känt henne så länge. Bra med en tråd där man kan hitta tillbaka till glädjen igen!!!

Min bonusdotter älskar sitt lilla syskon som nu är 5 månader och det är mysigt att se hur lillflickan tittar beundrande på storflickan! :)

• Garry

Ser också fram emot när hon blir äldre och vi kan gå och shoppa kläder o smink o sånt tillsammans!! "Bonda" lite, så att säga!! :)

Svar på tråden Positiva erfarenheter av Bonusbarn