• Anonym

Ont efter kirurgisk abort?

Hej,

Tänkte bara fråga om någon annan varit med om samma sak som jag. Jag gjorde en kirurgisk abort för ca en vecka sedan, förra torsdagen. Under helgen fick jag ont i magen, hade svårt att sitta ned, kan fortfarande inte sitta långa stunder. Nästan ingen blödning. Åkte in till sjukhuset på tisdagen, de gjorde undersökning (som gjorde MYCKET ont), specialultraljud, men hittade inget, allt såg normalt o bra ut. Fick 2 sorters penicillin, som jag nu ätit i 3 dagar. Har fortfarande ont, kan inte sitta ner o jobba, får fantastiskt kraftig värk med jämna mellanrum, då det också rinner ut blod i samband med värken. Mer blod nu än i början av veckan, alltså, fast inte så mycket. Är det någon annan som varit med om ungefär samma sak? Vad gjorde ni i så fall då? Jag ringde in till akutan idag igen och de sa åt mig att jag skulle komma dit. Skall väl åka, men blir så klar orolig för vad detta kan betyda för framtida graviditeter o så.

• Svar på tråden Ont efter kirurgisk abort?
  • Mickiee

du måste verkligen åka och kolla dig. Det är dt bästa..

lycka till

• Anonym

Trådstartaren här

Jag var inne på sjukhuset o fick värktabletter - de sade att det var ovanligt med sådan smärta, men inte något farligt. Träffade en överläkare som sade att det är samma typ av skada i livmodern som det skulle ha varit om det hade rört sig om en hjärtinfarkt - dvs en muskelskada (både livmoder och hjärta är muskler med speciella funktioner) och därför är det inte svårt att förstå att jag har ont. fick starka värktabletter och en försäkran om att det inte kommer att påverka framtida graviditeter och att det inte är farligt, även om det gör ont. Blödningarna beror på att livmodern drar ihop sig.

• Anonym

Hejsan

Vad skönt att höra att det inte var någon fara

Jag var själv lite orolig, då jag fick lite ont några dagar efter skrapningen om jag satte mig ner hastigt. Kände att det gjorde ont i underlivet liksom inuti, kände det även då och då även om jag inte satt ner.
    Ringde in o pratade med dom och dom sa att det inte var farligt. Hade ju faktiskt ett sår där inne, inte så konstigt om man har ont ju.
    Men man blir ju lite nervös om något gick fel och så vill ju jag bli gravid igen snart.

Kram, hoppas värken slutar snart.

• Anonym (Anonym)

Fick också ont efteråt. Som att det gör ont i tarmarna (man är väl svullen så det trycker väl på nerver?). Både 1177 eller Gyn ?hade aldrig hört om det förut? när jag ringd. Okej.. googla då tänkte jag. 
    Smärtan flyttade sig efter två dygn. Nu gör det ont när jag kissar. 

Varför säger de inte på sjukhuset att man kan få ont efteråt?? Känns onödigt att man ska gå runt och undra om man är normal. Blir faktiskt ganska arg. 

Svar på tråden Ont efter kirurgisk abort?