• Vide

Tre missfall o nu händer inget forts.

Hej! Eftersom den gamla tråden stängts så tar jag mig friheten att starta upp en ny för oss som haft ett antal missfall och håller på med utredningar eller behandlingar eller bara väntar otåligt på att bli gravida igen. Alla som känner igen sig eller har liknande erfarenheter får jättegärna dela med sig av tips, tankar, uppmuntrande ord och allmän frustration

Här är den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-128/m13693818.html

• Svar på tråden Tre missfall o nu händer inget forts.
  • Fru hopplös

hohoo? Vart tog alla vägen? Saknar er!! Kram från en vimsig H som varit på provtagning idag (11 rör) *puh
    Kram /H

• jamis

Hej fru H! Va skönt att du ska utredas ordentligt, det känns ju mycket bättre än nåt halvdant jobb! Härligt att få ut Trombyl ifall du blir gravid på egen hand. Visst är det härligt när de säger så för då får man lite hopp om att det faktiskt kan gå!

Det gick väldigt bra hos läkaren. jag tycker tom att det är lite roligt att spruta mig i magen Nu mår jag bra, har inte längre ont i huvet och så, så det är jätteskönt. Ska till läkaren imorgon och kolla till äggblåsorna Spännande!!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Fru hopplös

å va kul att höra Jam! Jag ska hålla tummar för dig imorgon Hör av dig hur det går! Nu jäklar är det "vår" tur!
    Själv ska jag få svar på alla prover som togs idag om tre veckor, så jag hinner vara färdig utredd före sommaren. Å då blir det förhoppningsvis IVF till hösten (Om det nu inte dyker upp nåt men nu tycker jag det varit nog käppar i hjulen för oss alla)
    Nåväl, hör av dig imorgon! ska tänka på dig!
    Kram/H

• jamis

Va skönt fru H att du hinner bli färdigutredd innan sommaren så ni kan köra igång sen med ivf till hösten (om det nu behövs ). Jag hör av mig imorgon och rapporterar

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Jesse

Fru H - 11 rör Jösses!! Synd att ni inte hinner komma igång redan nu.. Men den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge Skönt att ni har Trombyl utskrivet, man vet ju aldrig

Jam - Hoppas det gick bra idag När jag gick hade jag 2 blåsor som var stora och fina. Dom höjde dosen och det slutade med åtta blåsor (min man minns inte) och det blev 5 ägg Kunde blivit 6 för dom tömde aldrig en blåsa för cystan var i vägen.

Ego - Jag mår bra Njuter av solen. Ska till Stockholm nästa vecka och se Beyoncé, shoppa och mysa!! Längtar!! Beräknat FET v 22. Alla tummar att det blir av.

Hinner tyvärr inte skriva så mycket. Vi har högsäsong på jobbet = mindre FL

Ha det bäst!   

Never fear shadows, for shadows only mean there is a light shining somewhere near by..
  • Fru hopplös

Hej,
    Kul att höra av dig Jesse! Härligt att höra att du mår bra! Lät inte helt fel med konsert, shopping o mys på schemat! Bra att hitta på lite roliga saker så man får tänka på annat emellanåt.

Jam, hur har det gått idag? Börjar värka i tummarna

Videkisse, vart har du tagit vägen? Hoppas allt är bra med dig!

kram/H

• jamis

Så, nu är jag tillbaka från läkare och fika med en mysig FL:are

Jag hade 21 blåsor, 10 st under 10 mm och 11 st mellan 10-15 mm. Läkaren tyckte det var jättebra och trodde jag skulle få fortsätta på samma sprutdos och komma på ÄP i mitten av nästa vecka Hon utropade oxå ett OJ när hon såg min fina slemhinna som var 12 mm Så nu känner jag mig nöjd.

Jesse: låter härligt med konsert och besök i vår vackra hufvudstad

• Fru hopplös

Det var inte illa!! Glad jag blir för er skull Spännande!!!
    Kram/H

• jamis

Tack fru H Det känns verkligen spännande och pirrigt!

• jamis

ÄP blir på tisdag 1 maj Känns så spännande!!

• Vide

Härligt Jam! Det låter som om allt går toppen Hoppas, hoppas, hoppas att allt går kanon på ÄP!

Fru H, antar att du känner dig som en blodgivare nu Jag tror jag fick lämna närmare 20 rör när vi gjorde utredningen i somras, man blir lite matt efteråt... Låter bra att du får gå vidare med en riktig utredning, håller tummarna för att det ska gå fort. Vi vill definitivt att du ska få göra ivf direkt efter sommaren (om du inte blir gravid på egen hand innan dess förståss )

Det var länge sen sist, jag har så mycket på nya jobbet att jag inte orkar slå på datorn när jag kommer hem. Och så har vi haft gäster som bott här en vecka. Men annars händer det inte så mycket. Borde ha haft ÄL nu så tanten kommer väl inom tio dagar eller så... Men nu är det i alla fall bara en månad kvar till vår läkartid

Ha en trevlig valborg! Kram Vide

• Fru hopplös

Hej tjejer!

Hoppas ni hade en trevlig valborg! (Lite sent om sider...)

Jam, jisses vad spännande! Hur har det gått för dig?? Hållt mina tummar även om jag varit tyst ett tag

Videkisse, vad kul att höra av dig! Hur trivs du på det nya jobbet? Vad kommer bli nästa steg vid läkarbesöket?

Och du - 20 rör skojar du?!?!? Jisses så mkt!! Snacka om att känna sig som en blodgivare! De som ojade sig över mina 11 rör och sa "Ja det är Reumatologen det *puh*

Jesse, Hur är det med dig? Hoppas ni hade en mysig helg när ni var till Sth. Har du hört något mer ang FET V 22. Håller mina tummar för dig!

Här har det inte hänt så mkt sen provtagningen, ska på återbesök i mitten av maj... Håller tummarna att de inte hittar nåt allt för skumt *iiih*

Annars så är det BIM imorgon, men har inte några förhoppningar. Har som nästan gett upp tanken på att lyckas själv... Jaaa ett litet hopp finns ju såklart fortfarande kvar Hoppet är ju det sista som överger en!

Känns väl lite motigt just nu eftersom min lillasyster ska föda ganska snart (hej vad tiden går!) o det är sånt fokus på henne o jag är sååååå "avis". (Ja... Ni förstår ) Mamma håller på att sticka o sy barnkläder och är utom sig av lycka... Klappande på magen o gulligullande *bläääähääääääää* Nåväl, jag är såklart glad för hennes skull... men det känns bara så jobbigt just nu, det är så uppenbart att det faktiskt kommer en liten bebis snart... även om jag såklart är HUR glad som helst för hennes skull!

Nåväl, det blir bättre Snart helg... Hoppas ni alla får en toppenhelg o att vi hörs snart!

Kramar till er/H

• jamis

Åh, jag har inte skrivit om hur det gått här! Det blir kort för jag är så trött nu.

ÄP gick jättebra, 18 ägg plockades ut, av de blev 10 befruktade och jag och mannen hoppades på kanske 3 toppenägg, men det blev hela 8 stycken :-0 ! Så jag har ett i magen och 7 i frysen Är verkligen nöjd och njöt nästan av alla droger Idag rä alltså ruvardag 1

KRAM!

• Fru hopplös

Wow! Det var inte illa *håller tummarna stenhårt*
    Kram/H

• Vide

Hur går det Jam? Känns det nåt? Hoppas att allt går toppen nu!!

Fru H - förstår hur du känner med din syster... Det kan inte vara lätt när det är någon så nära. Jag vet ju bara hur det känns när ens kompisar har stora fina magar och får små söta bebisar, och man bara sitter där och önskar att det kunde hända en själv snart. Näe, det är inte rättvist När ska du på återbesök efter provtagningen, det borde vara snart eller hur?

Själv går jag och väntar på mensen, det verkar vara en lång månad den här gången vilket jag förstått innebär att jag kanske inte ens haft någon ÄL den här månaden... Jag önskar att jag kunde ha något litet symptom så man i alla fall kunde hoppas på att man var gravid men inte det minsta gnutta symptom har jag tyvärr, så nu är jag mest arg på min kropp för att den ska j-las med mig... Men såklart hoppas jag också på under

Vad som ska hända på läkarbesöket i slutet av maj vet jag inte riktigt. Jag tror att jag kanske kommer att få något ägglossningsstimulerande och sen lär det nog inte bli så mycket mer innan sommaren. Om det inte hänt nåt efter sommaren så blir det antagligen att testa inseminering först och funkar inte det får vi pröva med IVF.

Vårkramar från Videkisse

Svar på tråden Tre missfall o nu händer inget forts.