gravid med nr 2!!!!! så tacksam!!!!!
Försökte med första barnet själva i 1,5 år och åt undertiden primolut-nor för att få ordning på mensen efter p-pillerna, sen pergotime för att få ägglossning och även ovitirellsprutan... gjorde sen en insemination i kombination med pergotime och ovitirelle... funkade på första försöket!!!! Underbart och vi har idag en dotter som fyller ett år i dagarna!
Slutade amma strax när hon var 11 månader... hade inte fått ngn mens ännu men kände efter någon vecka av ägglossning... massa äl-sek och ont som tusan. Ringde sofia hemmet, (hade nämligen en tid bokat till den 19/2 som jag hade bokat när jag slutade amma men tänkte att jag hoppas att jag får igång mensen själv... ) fick komma dit dagen efter jag pratat med syster marie och vi gjorde ul och tydligen hade ägget redan släppt, slemhinnan var 13 mm, staffan trodde att det var för sent för insem. men hade jag ett bra sekret fick vi avgöra själva... marie kollad och jag hade fortfarande ett bra sekret och vi gjorde insem ngr timmar senare...
har sen dess haft ont på sidan som ägget släppte, sen i magen, fryser på kvällen/natten, svettas på morgonen, lite känningar i brösten, jättesvälld i magen.. trodde att jag var gravid men vågade inte hoppas att det skulle funka igen på första försöket och desstuom helt utan hormoner...
Idag kollade jag och visst är jag GRAVID!!! Helt underbart, beräknat till mitten av oktober...
Men jag är väldigt ödmjuk för allt kan hända och jag är bara så tacksam att ännu en gång få se ett + på stickan... sen är det bara att hålla alla tummar och tår...
Vi hade ju oxå själva sex innan och under ägglossningen så jag vet inte om det är pga insem. som det funkade men det tror jag då vi utredningen innan inte var ngt fel på min kille utan de trodde att jag hade för tjockt ägglossningssekret...
LYCKA TILL ALLA!!! och fråga gärna om ni undrar över något!
Kan verkligen rek, Andrologmottagningen på Sofia Hemmet, tänk att jag bara kände av ägglossningen, ringde och fick komma dagen efter och nu är jag gravid!!! ingen väntetid alls!!!