• God Is A Girl

Ni oförklarligt, har ni fått andra alternativ än IVF?

Jepp som frågan i rubriken

Har ni som inte har några fel alls fått andra behandlingar eller har ni fått hoppa till ivf eller insemination på en gång?

Har typ gjort klart utredningen helt utan resultat- eller jo resultat har vi fått. Men allt ser bara bra ut. Trots det har vi inget barn i famnen efter 3 års försök.
    Så nu är jag nyfiken på vad man kan få för behandligar utöver IVF.

• Svar på tråden Ni oförklarligt, har ni fått andra alternativ än IVF?
  • Cilota
    God Is A Girl skrev 2007-02-09 16:00:29 följande:
    Cilota, Jo dom går segare än FL tillochmed
    Hahahahahaha...instämmer
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Flisan79

Docktorn ansåg att inemination var lönlöst då man inte hittar några fel men fick äta lite hormoner så att jag produserade lite fler ägg några månader i väntan på IVF. Tyvärr fungerade varken det eller 3 st IVF försök. Till min glödje fungerad en hemmakur ist . Är idag gravid i v 36 efter 7 1/2 års ofrörklarlig barnlöshet. Hur vi gjorde finns på min sida. Lycka till!

• God Is A Girl

Asdf, Jo det kan ju tyvärr det men nu är det på väg neråt iaf
    Inte farligt med inseminationskostanden iaf

Flisan *springer in och kikar*

Cilota, Ibland är man klockren

• asdf987

Va roligt Flisan79!! Kan tänka mig att du nu längtar att få träffa den lill*. Sen börjar en ny fas i livet, hehe!! önskar dig lycka till!

• Flisan79

Tackar! Problemet är bara att jag fortfarande inte fattar att vi lyckats bli gravid....undrar om jag förstår när hon ligger i famnen.

• taca

vi är också oförklarligt barnlösa och har fösörkt nu i 4 år....Just nu går jag igenom den andra IVF men innan IVF fick jag prova tre gånger Pergobehandlingar och tre inseminationer men inget funkade så då blev IVF den enda alternativet för oss...
    Hoppas att det löser sig för dig och att ni provar dem andra alternativ innan IVF för att IVF är en lång och jobbig process...Lycka till

• God Is A Girl

Taca, Tack för svaret. Hoppas erat andra IVF försök lyckas

Och tack ni andra också

• saltlakrits75

Hej!

Vi har försökt sen -01 och inget har hänt! IVF:at sen mars -05, enda förslaget som våran läkare har gett är att fortsätta försöka på egen hand! De har inte hittat nåt fel på nån av oss! Har gjort två försök med sammanlagt tre frysåtersättningar och två färska!

Har köpt ett paket med tre försök så vi har ett kvar, men tyvärr så får man bara göra tre frysåtersättningar! Vi har två embryon kvar i frysen men de ska vi behöva betala för om vi vill sätta tillbaka.. känns ibland som om man blir mjölkad på pengar! Lite orättvist! Man är ju i beroende situation! Eftersom man vill ha hjälp!

• Kwela

Jag och min sambo är 29 år. Har försökt sedan vi var 27år. Oförklarligt barnlösa. Gjort 2 inseminationer, en lättstimulerad ivf samt håller nu på med den långa varianten av ivf. Det går hur bra som helst. Jag ville inte från början göra ivf. Grinade i ca ett år åt bara tanken på att jag kanske skulle vara tvungen att göra ivf. Men nu känns det mkt bra! Även om mitt barn inte kommer att bli till i sängen så kommer det att var gjort av STOR kärlek.

Enligt min läkare har vi 70% chans att få till det på egen hand under 5 år. Du som är ung har säkert ännu större chans. Lycka till!!!

Skolsköterskan på högstadiet hade fel...
  • aylen

jg gjorde ett IVF förra året som misslyckades. Månaden efter blev jag spontant gravid,(fick misfall) Jag kände att det inte bara var slumpen som gjorde att jag blev gravid, så jag tog kontakt med min gyn. förra månaden och talade om för honom att jag tror att jag blev gravid med de medicner jag tog i samband med IVF:et. Jag har nu fått de utskrivet och har även använt dessa .Väntar nu på BIM-dagen, gjorde en inemination hos min vanliga gyn. Kostade som ett vanligt läkarbesök.( vi är oförklarligt barnlösa)

• Kwela

Vår första långa ivf har precis misslyckats. Ska man ge upp? Det känns tungt och jag hatar att vara oförklarligt barnlös. Det är det värsta som har hänt mig

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • God Is A Girl

mrnorrland, Jätteledsen för er skull Förstår att det är skitjobbigt just nu!
    Vi har dock fått två diagoser nu så vi slipper ha stämpeln oförklarligt.
    Men det är ju tungt endå!

Tack alla som svarat det betyder jättemycket att få läsa andras erfarenheter också!

• Kwela

Tack! Hur går det för dig? Vad har dom kommit fram till?

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • God Is A Girl

Jodå det går framåt.
    Har har tydligen PCOS och min maken har något slöa spermier och precis på gränsvärdet i mängd. Så nu ska jag bara gå ner i vikt med metformin och sen blir det att försöka med pergo för våran del.

Svar på tråden Ni oförklarligt, har ni fått andra alternativ än IVF?