• saramaria80

Kan längden på mensen inverka på att man inte blir gravid???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 15:50:47:
    Hej. Jag undrar bara om mensens tids intervall kan påverka om man blir gravid eller inte. Min mens varar i ca 2-3 dagar.

• Svar på tråden Kan längden på mensen inverka på att man inte blir gravid???
  • Telgekickan

Undrar jag med.... Har bara 23 dagar emellan, för kort tid?

Hur många har du?

• Cilota

Menar du längden på själva blödningen? Nej det har jag svårt att tro

Jag blöder väldigt lite och bara under 2,5 dag och min slemhinna är mycket fin ändå enligt läkaren vid VUL, så även om man blöder lite så kommer hela ut. Blöder man mycket så är det ju nästan garanterat att det inte blir rester kvar som kan störa implantationen av ett befruktat ägg

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota
    Telgekickan - det är längden på luteala fasen som är avgörande. Är den mycket kort kan det blir problem för ett ägg att hinna fästa innan slemhinnan rinner ut med mensen.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • saramaria80

Tack för svaren.Anledningen jag frågade e att alla jag känner har mens i 6-9 dagar, själv högst 3 dagar.Har försökt få barn i ca 2.5 år.Alla sk "experterna" har ju sagt att det inte inverkar men man undrar ändån.

• Telgekickan

Oj missförstod din fråga ts, sorry

Cilota: Okej kan man göra nåt åt en för kort fas?

• Cilota
    Telgekickan - har du kort lutealfas så finns det åtgärder Prata med din gyn så du får det som passar dig. Lycka till!
Svar på tråden Kan längden på mensen inverka på att man inte blir gravid???