Inte lätt med curlingstyvbarn när man själv har egna
Hej!
Känner bara att jag måste skriva av mig. Jag flyttade ihop med en ny man för snart 3 år sedan på deras "hemmaplan". Själv har jag egna barn. Ganska snart stod det helt klart för mig att hans barn var curlingbarn och jag vill inte uppfostra min barn så. De har inga som helst krav på sig, vilket innebär att min nya man bara har tid att plocka upp, skjutsa sina barn mm den tiden som de är hos oss. Resten har han ingen möjlighet att göra. Tyvärr är jag så plikttrogen så jag har gjort resten i hushållet de dagar som han har sina barn (tonåringar och äldre än mina). Hans barn har aldrig uppfört sig juste mot varesig mig eller mina barn - utan behandlar oss mest som luft. I börjar använde den äldste av hans barn (då 16 år) både slag och sparkar mot mina barn. Min nya man vågar inte ta konfliter - orolig att han ska vara en elak pappa. Vad ska jag göra? Mina barn undrar fortfarande varför vi bor med dem - "det är ju inget roligt och de är inte snälla". Min äldsta är fortfarande ledsen för att han och hans kompisar fick slag och sparkar.
Jag är otroligt besviken på min nya man som inte har agerat. Känner mest för att vara ifred och ensam med mina barn en längre tid.
Tror jag kan berätta hur mycket som helst....
Någon som har en idé?