• Annafisen

Vad händer efter ett +??

Hej. testade ju + nu och undrar vad som händer nu, både kroppsligt och praktisk. Jag har jätteont i magen är det vanligt? Däremot är jag inte så trött eller mår illa... Kommer det senare eller? Är i v 5 nu.. Vore tacksam för lite feedback!

• Svar på tråden Vad händer efter ett +??
  • Cantina

www.niomanader.se är en jättebra sida med massor med information om graviditet, utveckling mm. Ont i magen som mensvärk är jättevanligt. Finns en förklaring på sidan. Symptom kan komma och gå och du är ju ändå så tidigt att det kanske inte har börjat märkas ännu.

Vad du ska göra nu är att ringa en barnmorska och boka tid för inskrivning.

GRATTIS

• Annafisen

Ok. Så att ha ont är normalt. det är som mensvärk men värre i bland. däremot går det över så fort jag rör på mig minsta lilla vilken inte mensvärk gör.
    Hur länge har man onte i magen då?
    Är det först om jag börjar blöda som jag ska vara orolig. Jag menar du kan väl inte få mf om det inte kommer ut något så att säga?

• Sjöjungfrun

Du lär bli kallad till din IVF-klinik i V 7-8 för ett VUL. Sedan är du färdigbehandlad. Dax att hitta en barnmorska och boka tid för inskrivning. Hur man mår är ytterst olika, jag mår precis som vanligt (V. 16). Lite trött i början av graviditeten men det är allt. Lycka till.

• Cantina

Annafisen - har du gjort ett IVF som Sjöjungfrun antyder? Isåfall kanske det är ett annorlunda förfarande än vid en "vanlig" graviditet.

Mensvärk (eller växtvärk) kan man ha i flera veckor eller mer. Helt normalt! Illamående, bröstvärk, yrsel, flåsighet, foglossning ... ja, man kan ha massa olika symptom som kan komma när som helst, eller inga symptom alls.

OM du börjar blöda finns det risk för mf. Innan dess ska du inte behöva oroa dig!

Ta det lungt och försök att njuta nu. Och så ringer du en bm i morgon så hjälper hon dig med alla frågor och förklarar hur det hela går till

Svar på tråden Vad händer efter ett +??