Ni som blivit sexuellt utnyttjade som barn
Jag blev sexuellt utnyttjad när jag var runt 4-5 år gammal, av min pappa. Detta är dock inget jag kommer ihåg själv eller har nåt minne av, kanske har jag förträngt det. Jag fick reda på det genom att jag läste en polisanmälan som min mamma gjorde mot min pappa när det hände. Där står även när det hände, hur hon fick reda på det + förundersökningen.
Detta är det inget som vet något om, inte ens min mamma vet att jag har läst pappret. Min sambo frågar mig ibland hur det känns att inte ha någon kontakt med min pappa, om jag saknar honom, varför han lämnar oss etc etc. Jag svarar oftast att jag klarar mig utan honom & inte saknar honom. Jag vill gärna berätta om incesten för honom men vet inte om jag törs.
Vi har en son på 1½ tillsammans & varit ihop i snart 5 år. Jag kan prata om allt annat med honom, men detta är så känsligt. Samtidigt är jag rädd att han ska tycka att jag är äcklig och kanske se på mig med andra ögon? Vet väl innerst inne att det inte kommer bli så men ändå.
Ni som blivit sexuellt utnyttjade, vet era partners om det? Vad tycker de om det? Var det jobbigt att berötta?