• Piotr

Vad gör jag här?

Slutspelet i elitserien närmar sig och allt är frid och fröjd! Är 23 år och förvirrad som få.... 1 november 2006 blev stickan blå och inte så lite heller... Vad tänker man vad gör man? Svar : sitter och gapar som en apa... Överlycklig såklart men chocken tog ju över lite om man säger så... Så efter bara 3 månader så var den första biten i den komande ekonomiska krisen inskaffad. BILEN en saab 9-5 kombi vad annars....? Okej egentligen tycker jag att det är skitlöjligt att vara medlem här och kommer garanterat att förneka det till alla jag känner.... Ja ni vet säkert tjejen sitter och skriver frenetiskt på familjeliv medan en annan sitter och spelar onlinespel.... Sen så tar man tillfället i akt för att va lite snäll och hamnar här... Så lite tips från er blivande pappor vad skriver man här? När man knappt vet var man själv är? Mötet på försäkringskassan t.ex var det egentligen någon som fattade vad hon sa?
    Det enda jag snappade upp var lite om pappa ledigheten och eftersom att sonen/dottern föds i juli vad kan bli bättre än sitta och förklara hur gött det är att HV vann elitserien i år...! Någon som inte håller med? 23 år och pappa för första gången det enda jag vet är att jag komme rula i pulkabacken!!

• Svar på tråden Vad gör jag här?
  • MiBDeA

Det var annorlunda skrivet, =) jag vet knappt heller vad man gör här, kollar runt lite i forumet o så. Försäkringskassans kurs har vi inte varit på ännu. Bra bil val.. Kör sjlv 9-3a o den får duga. Ha det bra o lycka till

• Nicke 77

Haha. Sitter och småler och känner igen mig i det mesta. Nu helt plötsligt är pojken nio månader och jag vill inte påstå att jag fattar så värst mycket mer nu. Ta en dag i taget. Allt löser sig på ett eller annat vis. Det enda jag inte kan hålla med om är det där med HV och vinna elitserien. Du vet att det är fult att ljuga och särskilt för barn ;). Sanningen är att DIF kommer att rycka upp sig och ta hem slutspelet. (kan ju alltid hoppas iaf).

Ha det gött / Nicke

• SvenskPappa

DIF vinner och gör de inte det så är det orättvist - kör V70, BRIO och svart pulka.

F-kassan kan du nog vänta med tills det är dags. Ring sen till dem och fråga och berätta om hur du/ni vill ha det. De berättar så gärna. Tyckte det var enklare än att gå en kurs och få en massa generell information som inte gällde oss.

Sen kan du väl alltid ge lite "korkade" råd som jag. Ibland kan det kanske kännas skönt att veta att man inte är helt ensam med skrikande barn, efterfödsel-deprimerad-mamma, disk upp till armbågarna, trasig bil, arg chef på jobbet och regnet som öser ner under semestern/pappadagarna.

• jockem

håller med vad f_n gör jag här...frugan fick tipset om fl av en kompis för typ en vecka sen och nu är första gången jag har tillgång till datorn...ps hon står i duschen...har en grabb på ett år nu kan bara säga att tiden springer iväg. känns som man kom hem från bb igår. men kan bara säga ta det lungt allt löser säg sa gubben som sket i poolen...har själv köpt en 9-5 kombi ett par månader innan man satt där och skrattade närvöst när man fick reda på att man ska bli pappa...

Svar på tråden Vad gör jag här?