Cerazette... Biverkningar?
Ni som käkar/har käkat cerazette.
Har ni fått några biverkningar av det?´Vilka?
I sånt fall, hur lång tid tog det innan de kom efter att ni börjat använda Cerazette?
Ni som käkar/har käkat cerazette.
Har ni fått några biverkningar av det?´Vilka?
I sånt fall, hur lång tid tog det innan de kom efter att ni börjat använda Cerazette?
jag mådde sååå illa och kräktes som bara den! fick det efter kanske..hmm..1 vecka...!
fick ont i huvudet..
inte nå bra för mig!
Jag började äta Cerazette 5-6månader efter förlossningen. I 7-8 månader var jag jättenöjd, hade inte mens en enda gång
Men sedan kom den (åtminstone lite) typ var och varannan vecka, det är lite tröttsamt, men annars har jag inga större biverkningar. Lite fetare hy i pannan har jag dock noterat..
när jag åt cerazette hade jag mens hela tiden, var blödningsfri ca tre dar. inte kul. jag slutade äta dom när jag inte ammade längre och bytte till p-piller och nu är mensen som vanligt igen
puffipuff: när började du blöda? Var det kort efter att du började använda de?
Har än så länge bara tagit dem en vecka och inga biverkningar än så länge, *pePParpePPar*
Tack för era svar tjejer!
När jag åt dom så blödde jag inte på ca 4-5 månader sen blödde jag nästan konstant 1-2 månader, sen slutade jag med dem för vi planerade att bli gravida. Tog 4 månader innan det tog sig efter jag slutat äta dom. Nu ska jag börja äta dom igen när jag får nästa mens. Så får vi se om det går bättre nu annars väljer jag nog nåt annat, fast lite svårt när man inte får äta "normala"
Jag småblödde och mådde illa. Kan ha funnits andra biverkningar också, men dessa två var så jobbiga att jag inte noterade något annat.
Har ätit Cerazette i en månad.
Efter en vecka så började brösten att ömma, vilket dom gör fortfarande men nu har jag vant mig vid det.
och för ganska exakt en vecka sen så började jag blöda. blöder fortfarande. Det är inte mycket, utan ganska lite. Ser ut som sista dagen man har mens, när det är som rödbruna flytningar..
Får hoppas att det går över snart innan jag blir tokig.
Kan tillägga att jag har mensvärk pga blödningarna oxå.
ska egentligen inte ha mens förns runt den 23..
åt i 5 månader....blev en riktig surkärring. blev sur bara nån sa hej på fel sät. :D
bödningen började efter ett par dagar när jag började äta dom
Okej :) Tack för svar!
Antar att det bara är att vänta och se.. :)
Trevlig helg!
småblödde ofta. Inte hela tiden, men ofta. Och visste aldrig när jag kunde få mens, kunde gå två veckor eller åtta veckor eller tio veckor. Inga andra biverkningar.
Helt värdelösa..... mens hela tiden, och kände mig som ett moster.. ALdrig mer!
Jag tänkte byta när jag ändå skulle förnya receptet, men tantan sa att de var de bästa och nyaste som fanns..
Ha! Säkert! Det står ju tillochmed i bipacksedeln att de kan orsaka blödningsrubbningar..Men jag orkade inte käbbla emot när hon tyckte att jag skulle testa dem lite till..
Men när jag var och tog cellprov pratade jag med en annan bm, och hon sa ju att många får mellanblödningar och så av dessa, men nu har jag ändå snart tänkt sluta..
Får dock se hur jag gör sedan, jag funderar ju på en stav, och enligt bm så ger de samma biverkningar som just Cerazette.
Men en kompis hade också problem med Cerazette, men staven funkar utmärkt! Så jag får se hur det blir..
Men ni som har problem kanske kan byta till andra minipiller?
Vääärsta humöret å mens titt som tätt!! Mycket mer mensvärk än med p-piller...
Mensvärk har jag ingen alls med Cerazette, det hade jag däremot med Trionetta
Har ätit dem i 3 veckor o har bara varit blödningsfri i ca 3 dagar. Skitdrygt - jag som alltid haft så'n regelbunden mens annars! Blir så less....
Jävligt humör tycker jag oxå att jag har fått - blir ledsen o upprörd över det mesta, o så här var jag inte innan...
Funderar allvarligt på att sluta med dem, men man vill ju ge dem en chans iaf....