• Tid för barn 75

Cystor, polyp o ofrivilligt barnlös sedan 2 år?

Undrar om någon är i samma situation som jag? Har påbörjat utredning, fick besked att jag ev. hade endometrios o att det ev. skulle bli aktuellt med titthålsoperation. Hade även en plyp som avlägsnades direkt. Men vid senaste besöket syntes vänster cysta inte till och höger hade minskat i storlek till ca 28 mm. Jag ska göra en spolning av äggledare nästa gång.

Vilka chanser har jag? Kan polypen ha påverkat? Är ni fler som är i samma situation som kan dela med er av era erfarenheter?
    Skulle kännas fint och höra vad ni säger.

• Svar på tråden Cystor, polyp o ofrivilligt barnlös sedan 2 år?
  • utlandssvensk75

jag hade 3 gånger polyp och genomgick skrapning pga det. när jag hade skrapningen sista gången (då just fyllt 30) konstaterade min läkare att jag kanske har endo också. genomgick en titthålsoperation, endo och chockoladcystor opererades bort. 3 månader efter titthållsoperation blev jag med barn. nu har jag en son på tre månader. hade till och med polyp under graviditeten som opererades bort för att rädda barnet. polyper kan orsaka infertilitet beroende på var dem ligger. endo påverkar fertiliteten mycket mer och skulle behandlas.
    lycka till

• Centurion

Jag hade både myom och polyp som de tog bort. Blev gravid 2½ månad senare..

Svar på tråden Cystor, polyp o ofrivilligt barnlös sedan 2 år?