• Läääängtar

Varför jag, varför måste någon i huvudtaget ha svårt att få barn? En tjej på 19 år hallå varför? Varför drabba oss kvinnor i huvudtaget?

Nu ger vi upp, både jag och sambon mår fysikt & psykist dåligt av detta orkar inte mer... All denna press. Vi vill ju bara bli gravida precis som alla andra! Men tydligen är det något fel. Själv tror jag att jag vet vad som är felet, gjorde tyvärr en abort i tidig ålder och efter denna så har jag haft problem med livmodern! Så börjar fundera på om det är därför vi har problem för alla bekymmer jag haft med livmodern. Men är osäker kanske inte är felet på mig kanske sambons spermier, eller med våra försök som bara misslyckas hela tiden! Men iaf, kanske verkar som jag ger upp och verkar ego för att vi inte fortsätter försöka. Men vad ska man göra? När man mår så dåligt av det hela, all press. Alla magar man ser alla små bebisar. Orkar inte ursch... Vi som inte ens försökt sååååå himla mkt gämfört med många andra som verkligen kämpar! Men har aldrig trott att det skulle vara så här svårt *Lider med er alla andra och förstår att ni också tycker detta är kämpigt och jobbigt! Men håller tummarna för er för någon gång måste vi ju lyckas!

Ursäkta all babbel, men var bara tvungen att skriva av mig!

• Svar på tråden Varför jag, varför måste någon i huvudtaget ha svårt att få barn? En tjej på 19 år hallå varför? Varför drabba oss kvinnor i huvudtaget?
  • TeQuilla

Sucka på ni... Jag skrev aldrig att det funkar på alla, jag bara poängterade att hon hade fel i det hon säger, sen hur vissa här tolkar det är en annan sak.

• Honeyflowers
    TeQuilla: Hur kan du säga att jag har fel?? Så du är helt säker på att du har rätt då eller???
    När ska VI få det berömda plusset?
  • Janssonkatten

ojsan. här går det hett till. jag håller med alla er som skiter i avslappningen! det gör en inge klokare eller mer gravidare.

Det är inte lätt att vara ung och vilja få barn, man har svårt att få hjälp och många säger "men ni är ju såå unga, det finns gott om tid"
    Jag förstår hur du mår, vi sitter i samma båt. Det är så jobbigt. alla syskon som får barn, stora familjer, köper större bilar och fina barnvagnar.

Mitt tips är att du tar kontakt med kk. Ställ frågorna till en riktig läkare än alla avslappningsexperter här

• TeQuilla

Honeyflowers: Jag säger inte att du har fel, eller rätt. Jag ville poängtera att du har fel i vissa fall, eftersom det funkar bättre för vissa när man slappnar av lite.

• Honeyflowers
    tequilla: ja fast  man kan ju inte veta om det är "avslappningen" som gör att man blir gravid eller om det beror på ren tur eller tajming eller vad man nu vill kalla det, just den månaden...
    När ska VI få det berömda plusset?
  • VärstaGrymmaTjejen

God is a girl - Är du 88? *skratt*

Nä men allvarligt, förstår att det känns jättejobbigt TS. Om man har försökt under en viss tid så har mna rätt till att få hjälp. Kontakta MVC och prata med dem! Vet inte om jag var till nån hjälp precis men ville bara skicka ett litet "lycka till"...

När mannen puttar in sina testiklar i kon, ja det är då det blir valpar!
  • God Is A Girl

VärstaGrymmaTjejen, Tja årsmodell 88 menade jag ju givetvis

• Toadette

Jag vet hur jobbigt du har det eftersom jag själv varit i din situation. Det blir ju så att det enda man tänker på är att bli gravid.
    Jag tror faktiskt att stress påverkar negativt när man försöker att bli gravid och att det till viss del sätter käppar i hjulen. MEN jag tror inte att man blir gravid bara av att slappna av osv.
    När jag äntligen blev gravid hade jag lagt om hela livsstilen. Jag tränade mer, åt rätt, mycket vitaminer, drack mer vatten och det som jag tror var viktigast var INGET KOFFEIN!

Jag tycker också att du ska söka hjälp. Det känns så mycket bättre att få veta om något är fel och i så fall vad.

På oss hittades inga fel och efter 2,5 år ungefär blev vi gravida. Nu är vi återigen i samma situation då vi inte lyckas få till ett syskon. Man mår jättedåligt och det får man göra!!!!

Lycka till!

Det vackraste som finns är min sons skratt
  • Flindran

Bara en kommentar: att inte tänka på det och slappna av hjälper knappast om det finns en medicinsk orsak till barnlösheten, spermierna blir inte piggare och simmar bättre för det tex, det är ett hån med såna kommentarer när man försökt i 5 år utan resultat och genomgått olika behnadlingar!
    Se längre än till dig själv bara tequilla: det är möjligt att du och din sambo inte hade några medicinska orsaker till er barnlöshet, men uppenbarligen finns det mycket du inte känner till!

• n1ettan

Mig veterligen finns det inga vetenskapliga undersökningar som visar att man blir med barn om man slappnar av.

Det är så, att när man drar vinstlotten och blir med barn så gör man det! Då är det bara att tacka och ta emot. För endel går det fort och för andra går det inte alls, tyvärr

Jag tycker att det är väldigt klumpigt att säga "slappna av så blir du med barn". Det är inte så, bara för att det kanske hände en själv. På nåt sätt klandrar man ju då, oftast kvinnan, som att det är DITT fel, om du bara slappnade av så skulle du bli med barn. USCH!

Jag lider också med dig ts, och sällar mig till dom som råder dig att ta kontakt med kk.

• Winnie

TeQuilla: vare sig du tror på det där med att slappna eller inte så kan du kanske vara intresserad av att veta att just den där kommentaren ofta är den jävligaste av alla för ofrivilligt barnlösa. Att få höra att det hjälper att slappna av vittnar om enenorm liten förståelse för barnlösas situation. Även om det stämmer att det hjälper så kan man nämligen inte påverka den saken! Om man försökt i många år att bli gravid så är det omöjligt att "slappna av" och "inte tänka på det". Det finns mängder med trådar inne på "svårt att få barn" om just detta...

• Luthien

Såg att TS lyckades på 4:e försöket. Grattis och lycka till! Vi andra som har väntat i flera år tar nog mer illa upp av TeQuillas kommentar än TS för vi vet att det inte blir något barn trots alla avslappningsmetoder.

• Winnie

Oj... 4:e.... Hmm... GRATTIS då...

• majsalotta

Tja, grattis till at ha lyckats på fjärde försöket... Hm.. vi har visst lite olika perspektiv på livet och tillvaron om man är berädd att ge upp alla försök att bli gravida efter bara tre månader. Visst kan man känna sig stressad även efter en kort tid, och jag vill inte förringa TS känslor när hon skrev inlägget, men jag blir ändå lite ledsen över att det fortfarande finns dom som tror att det är så lätt att bli gravid.

• södermalm

Grattis ts, men måste säga att det sticker i ögonen när en tjej på 19 år, skriver i oförklarligt barnlös-fliken, och blir gravid på 4:e försöket.

Svar på tråden Varför jag, varför måste någon i huvudtaget ha svårt att få barn? En tjej på 19 år hallå varför? Varför drabba oss kvinnor i huvudtaget?