• Längtar efter en liten

Ska man ha såhär ont efter en skrapning?

Jag gjorde en skrapning under narkos i Torsdags,det värsta jag varit med om. Var i vecka 11 då.

Jag blöder faktiskt inte speciellt mkt men lite gör jag,sepciellt om jag anstränger mig.
    Jag har inte heller ätit ngn smärtlindring sedan ingreppet,alvedeon,panodil eller dyl,då jag helst vill undvika detta.

Men jag har såna smärtor i magen,i "tjejmagen",är väldigt ömt på sidorna. I förmiddags fick jag så ont i magen att jag ramla ihop,kunde inte stå på benen hur mkt jag än kämpa Det sticker,det ömar och det gör ONT som fasen.
    Kan knappt gå upprätt ens..

SKA det vara såhär?

Jag är väldigt känslig nu och gråter för ALLT,detta går ut över min kille som då blir sur men jag VET ju att det är jobbigt för honom med.

Sex har vi inte haft på 3 månader heller och nu får jag vänta ytterligare 3 veckor.

• Svar på tråden Ska man ha såhär ont efter en skrapning?
  • Längtar efter en liten

Hmm ringde 1177,nr till sjukvårdsupplyssningen tror jag,google på det men dom sa bara att det inte finns nåt abonetn på det nr

• Längtar efter en liten

Har pratat med gyn akuten nu och hon bad mig ta en ipren och ha nåt varmt på magen och se om jag kan sova,får jag ondare eller så,så ska jag åka in akut,annars ska jag ringa imorgon bitti och ev få träffa en läkare

• Längtar efter en liten

Åhh shit såhär ont trodde jag aldrig man skulle få Min killkompis kommer snart,får se hur jag mår sen.

• Längtar efter en liten

Är det löjligt att ringa en ambulans? jag har värre smärtor nu och jag grinar. Kan inte gå till sjukhuset då det tar 40 min att gå

Nå hur fan ska jag göra?

• Majorna

Istället för att fråga oss så tycker jag att du ska åka dit nu. Hellre åka dit i onödan än att sitta hemma och oroa sig.
    Åk nu enligt mig.
    Är det något så får du hjälp och är det inget så kanske du får svar på frågor och blir lugn i själen.

ÅK

• Längtar efter en liten

Jo men inte lätt att åka när man inte har bil,så det var det jag fråga om ambulans

• Centurion

Du ska absolut åka in om du har sådär ont. Har du några flytningar eller så? Hur känns det i magen? Känns det som en stor sten i livmodertrakten?

Ta taxi eller ring ambulans!

• Längtar efter en liten

Jag åker inte in,det börjar ge med sig lite. Tänkte lägga mig och försöka sova lite men blir det värre åker jag in.

Tack för era inlägg. Sovgott

• Anonym (I know)

jag hade skitont till och från i nästan 2 veckor efter skrapning.
    Högg till ibland och det gjorde så ont att jag trodde jag skulle svimma. Inte trevligt alls.Ta panodil eller likn. Klart du ska ta smärstillande om du har ont. Jag skulle inte vilja lida i "onödan" hoppas att det onda försvunnit nu! kram

• Längtar efter en liten

Jo det onda har gått över nu och jag kunde sova i natt,tog trots allt ingen smärtlindring,,

• aesi

Varför vill du inte ta smärtlindring?

• Längtar efter en liten

För jag har problem att svälja tabletter så jag undviker helst det

• Anonym (RING!)

Köp brustabletter eller flytande smärtlindrarnde medicin

• Anonym (samma)

Du har antagligen rester kvar efter skrapningen och har nu sammandragningar för att stöta ut resterna. Det gör skitont i magen och ryggen! Du måste kolla upp det för du behöver antagligen ta en medicin som stöter ut resterna. Du har ingen feber eller så?

Jag hade likadant i somras, fick stå på mig som bara den för att bli kollad! Fick också MA och vid såna så håller kroppen extra hårt i fosterhinnan så det är svårt att få bort allting vid skrapningen.
    Har gjort abort tidigare och det har aldrig känts så, kolla upp det men du behöver inte åka in akut. Däremot så är feber och sånt inte bra för då kan det handla om en infektion, då hade jag nog åkt in ganska så snabbt för att vara på den säkra sidan. Kram på dig, det är för tråkigt att det ska bli så när man redan går igenom en massa elände.

• Längtar efter en liten

Har inte haft ont nåt mer,lite öm är man ju alltid man inte ont. Har till och med kunnat röja i nya lägenheten idag

• elnaelna

Skrapning, bara ordet låter hemskt.

Självklart finns det risk för infektion efter detta ingrepp.
    Man kan få äggledarinfektion t.ex.
    Man kan bli infertil-barnlös efter detta.

Skrapning borde förbjudas.

Mvh

Elna

• Anonym (Hemsk smärta)

Gjorde en skrapning efter min förlossning eftersom det fanns rester kvar av moderkakan. Den smärtan när jag vaknade upp var hemsk! Själva smärtan i sig var värre än smärtan under förlossningen! Och då sprack jag ändå rejält...

Svar på tråden Ska man ha såhär ont efter en skrapning?