• Roxy

Calma tuggummi mot illamående

Min barnmorska rekommenderade mig att prova ovanstående mot illamående. Döm om min förvåning då jag läste bipacksedeln och där stod att läkemedlet endast ska användas efter särskilt övervägande och på inrådan av läkare. Hur ska jag tolka detta? Nog för att jag mår illa, men jag vill inte utsätta mig för ev. risker. Vet hon vad hon pratar om?

• Svar på tråden Calma tuggummi mot illamående
  • April Mamma

Ja, bm brukar nog ha koll

Vad står det för "risker" då?

• carolinacarolina

Roxy: På apoteket rekommenderade de mig att INTE köpa de om jag var gravid. BM har långt ifrån alltid koll. Precis som många andra människor. Man får se till att använda sitt sunda förnuft många gånger och inte helt köpa BM:s och läkares råd och rekommendationer. Prova hellre Postafen som tycks vara grundligare forskat kring...

• jenny73

Fick åxå absolut NEJ när jag frågade på Apoteket och min gyn. Det är Postafen, Lergigan och/eller seabands som gäller fick jag till svar.
    Blev ju överlycklig att få testa ngt nytt...men nej..

• Roxy

Puff. Jag hann ta ett tuggummi innan jag läste informationen. Nån annan som ätit calma?

• Kellan

Roxy,
    Jag fick oxå nej på att äta dom när jag frågade på Apoteket. MEN hon sa att det mest är för att det inte är prövat tillräckligt så man inte vet vad det kan ha för biverkningar på foster. Det KAN lika gärna vara så att det inte är nån fara, men det är ju klart att man inte ska chansa då.
    Men har du ätit ett så är det säkerligen inget att oroa sej för!

Jag skulle då köpa Postafen istället, men då var det slut -I HELA LANDET!!
    Detta var i mitten på Jan. VA är Alla gravida eller!?? hihi

• devega

jag har lyckats stilla mitt illamående med ingefärste och ingefärsgodis. kanske inte alltid det mest tilltalande, men det funkar verkligen!

• NemiaOJ

Jag fick oxå absolut INTE..

• NemiaOJ

Jag skulle oxå köpa postafen runt jul här och det var slut här med.. Åååhhh vad sur jag vart, men apoteket rådde mig att ringa BM med en gång för postafen fanns på stora burkar receptbelagda oxå och dom fanns hur mycket som hellst av.
    Så min Bm skrev ut ett recept på postafen i stor burk. :)

• GränslösKärlek

jag kan starkt rekomendera postafen istället. har haft illamående och kräkningar från v28 ungerfär.. är i 35 nu. o mår mkt bättre!!

• Tillaa

Om allt går som det ska så ska bf äga rum i början på november. Läskigt, spännande.. vill bara att "mensvärken" ska sluta så jag kan orka jobba.

Någon mer som upplever det ovan???

Fb-grupp?

Svar på tråden Calma tuggummi mot illamående