Förlossnings noja
Hej.. Jag är gravid i V.32 och har bara 8veckor kvar till bf..
Börjar bli ganska orolig för hur det ska kännas och om man klarar av smärtan..
Undrade bara om det finns fler som känner så eller har några bra råd.. /Belinda
Hej.. Jag är gravid i V.32 och har bara 8veckor kvar till bf..
Börjar bli ganska orolig för hur det ska kännas och om man klarar av smärtan..
Undrade bara om det finns fler som känner så eller har några bra råd.. /Belinda
Jag var oxå nervös och orolig. När det väl satte igång blev känslan en helt annan. Man liksom började förbereda sig. Ändå var jag supernojjig, ville liksom inte riktigt.
Väl inne på BB så lyssnade jag helt på vad sköterskor och BM sa och följde deras råd, man gick helt upp i sig själv.
Så för mig släppte nojjan då jag med säkerhet visste att nu var det på G.
Prata med din mödravårdssköterska som du går till! De brukar vara väldigt stöttande när det gäller nervositet inför förlossningen!
Jag trots alla förberedelsekurser har blivit nojig. Man har läst så mycket och lärt andningen, massage.... men hur ska Vi klara det???? BM sade idag att jag ska bäst lita på min kropp.
Håller med om att lyssna på kroppen och på BM. Jag var också nojig innan och när det väl började blev jag helt lugn och liksom gick in för uppgiften. Hade förberett mig med profylaxkurs och klarade mig väldigt bra med andning. Den var nog anledningen till att jag var så lugn, hade liksom nåt att jobba med. Mot slutet gick jag också in i mig själv, det gjorde ont men jag var aldrig rädd!
jag glömde allt som man lärt sig innan när förlossningen startade. min man fick hjälpa mig att andas annars hade jag nog inte gjort det alls. inne på förlossningen försökte jag lyssna på bm och efter 3 timmar föddes vår lilla (fast ganska stora 3945 g och 52 cm) dotter utan smärtlindring och utan att jag gick sönder någonting. bm berömde min andning trots att jag inte gått på någon kurs .
lycka till!