• Henkan

Resa bort, är lite nojjig

Tjena!

Skall resa till Spanien i 4 dagar rätt snart (ren nöjesresa), min fru skall då precis gå in i vecka 35. Nu när hon varje dag känner av en massa sammandragningar (vet att det är normalt) så blir jag lite nojjig. Nedkomsten vill jag verkligen inte missa och min fru har sagt att hon inte skulle klara det utan mig.... Det är inga sura miner över att jag reser bort, men det känns ändå inte helt hundra. Hur hade ni gjort, är jag orolig i onödan?

/Henke

• Svar på tråden Resa bort, är lite nojjig
  • DrKejs

Tja, befann mig i motsvarande situation när min kvinna var gravid och valde att inte åka (Paris, nöje) för att jag aldrig skulle förlåta mig själv om något hände och jag inte var hemma.

• lokey

Jag var tvärs över Atlanten i vecka 34.

Jag tänkte såhär då:
    * Man måste för det första köpa att det alltid finns en liten risk att man missar förlossningen.
    * För det andra visste jag att jag skulle kunna få loss pengar för att köpa en ny snabb hemresebiljett vid behov. (Flygbolag ger rabatter för begravningar, har jag hört; kanske något liknande för barnafödsel?)
    * Ifall min sambo hade sagt medan jag var borta att det kändes dåligt hade jag avbrutit min jobbresa (åtminstone tror jag det).

Sammandragningarna komplicerar väl det hela något. Ifall de inte ökar bör de nog inte vara ett stort problem.

Men i slutändan: Födslar kan starta och klaras av snabbt, och barn kan födas tidigt. Ifall du någonsin lämnar din sambos sida kan det hända att du missar förlossningen.

Svar på tråden Resa bort, är lite nojjig