Livrädd och ledsen
är gravid med mitt första barn i vecka 24+2 och har de senaste dagarna känt mig ledsen, rädd och ensam. är orolig för hur jag ska hinna ordna med allting innan bebisen kommer och hur själva förlossningen ska gå. jag har ett ganska stort kontrollbehov och gillar att veta när och hur och var saker ska ske och känner en stigande panik inför tanken på att ringa runt till olika sjukhus, inte veta vart vi ska åka och inte minst hur vi ska ta oss dit då varken jag eller min sambo har körkort och bil, eller hur förlossningen kommer bli, hur ont det kommer att göra, och vad som ska ske sen. är rädd för att bli en dålig mamma, rädd för hur jag kommer att känna inför barnet (tänk om jag inte blir sådär lycklig som man 'borde'?) min sambo gör sitt allra bästa för att stödja mig men samtidigt så kan ju inte han förstå vad min kropp går igenom och hur jag tänker. har börjat få svårt att sova om nätterna och det bidrar ju bara till ökad stress och oro och att jag mår dåligt. pluggar på lärarhögskolan och studierna kräver en hel del. vet inte hur jag ska få ork till allting, är rädd för att jag inte ska klara av det här.
snälla, jag behöver råd och kanske tröst från andra som är eller har varit i samma situation.