• hjalmarborgen

Alternativbehandling - örter

Hej alla,

I denna tråd önskar jag diskutera alternativa behandlingar som kan hjälpa till att bli med barn.

Jag själv & mannen i mitt liv har som alternativ eller hjälp vid sidan av IVFen träffat en akupunktör samt dricker ett avkok av örter som skall hjälpa oss att stärka våra kroppar, för att på egenhand eller med hjälp av IVF, få oss att bli föräldrar.
    Örterna vi dricker är framtagna av en som praktiserar kinesiskmedicin och skall passa just oss.

Jag hittar dåligt med trådar i ämnet och är nyfiken på om det är fler som tagit hjälp på olika sätt?
    Skriv & berätta om Ni lyckats eller inte, vad Ni tycker om det osv.

Tack!

• Svar på tråden Alternativbehandling - örter
  • Tualisa

skulle oxå vilja veta lite mer om alternativa behandlingar/örter å sånt för att förbättra chanserna att bli gravid!

• Stjärnöga

Finns endel alternativa behandlingar inom detta område.
    Det jag känner till som även har lyckats på några är Zonterapi. har även hört om akupunktur men inte om de lyckats.

Jag tror det är mkt som spelar roll för att bli med barn.
    Hur man mår rent fysiskt, psykiskt. Stress, press. m.m m.m

Inom zonterapin bla så hävdas det att det finns en sk fertilitetskota i nacken (vet ej vilken) som kan ha betydelse. Rent logiskt sett så kan jag tänka mig en förskjuten nacke påverkar bla sköldkörteln och de andra körtlarna. Så varför inte?

Pratas även om att mannen bör vara KALLARE än kvinnan för spermiernas skull. Och kvinnan bör vara VARM- speciellt över LÄNDEN.

För övrigt så tänker jag på att man kanske skulle stärka upp kroppen med vitaminer och mineraler för att skapa en så bra start som möjligt. Men på det området finns ju hälsokost och även homeopater med den bästa informationen. Just ja HOMEOPATI är väl också ett alternativ=)

De va lite vad jag kände till. Hoppas på MÅNGA svar här inne. Intressant tråd!

• Eskobar77

Det där med att vara varm över länden var spännande tycker jag. Jag är nämligen alltid iskall runt höfterna och nedre delen av ryggen.....

• ambica

Läs Lisa Fabres bokmamma pappa barn om ni gilla rhokus pokus. Nej förlåt visst låter jag mig äve påverkas en del men vissa saker känns inte så vetenskapliga

• Di79

bi drottninggele och ren aloevera vet jag en tjej som blev gravid på, hon va oförklarligt barnlös i två år och sen hon började med gele och aloe tog det bara nån månad.. bidrottninggele ska stabilisera hormonerna hos både människor och djur, och främja fertiliteten.. många natur medel som används till djur har ju samma verkan på oss.. utomlands ger man tydligen det på kennlar och dyl..

Aroma terapi tror jag oxå är bra pga att det ger både avslappning, och stimulans med eteriska oljor..

jag har fått en egen olja/parfym att använda av en aromaterapeut, jag fick den för att allt detta barna tänkande satt en spärr i mej och jag hade väldigt svårt att njuta av sex såg det som något annat.. men oljan funkade.. fick tom fysiska symtom av den..

• yoyo90

Letar också efter örter som främjar fertiliteten, hittar inte jättemånga sidor om det heller faktiskt..
    Kan örter, om man använder olika ta ut varann?  

Svar på tråden Alternativbehandling - örter