Hade ni accepterat att kallas för "Regeringen"?
Jag tycker det är sååå PATRIARKISKT och IQ-befriat och stenålder att kalla sin flickvän/fru för regeringen.
Jag hade inte accepterat det för 5 öre, inte för 3 heller.
Vad tycker ni?
Jag tycker det är sååå PATRIARKISKT och IQ-befriat och stenålder att kalla sin flickvän/fru för regeringen.
Jag hade inte accepterat det för 5 öre, inte för 3 heller.
Vad tycker ni?
hahahaaaa...ja visst har man blitt det..hehe roligt!! fast han låter som en toffel inför andra..
accepterat, som att jag hade brytt mig, jag vet ju att jag är härskaren ändå..hahah.
Min sambo använder det tydligen om mig på jobbet (fick jag veta när jag visade honom denna tråd) eller annars när folk vill ha med honom ut på något han inte vill, det är lättare att skylla på regeringen än att erkänna att han tycker att de är mysiga att vara hemma med oss.
Jag frågade honom om han tycket att jag var hans verkställande organ vilket mest ledde till skratt och assosiationer till andra organ... Tilläggas kan att han är genomföraren och jag visionären i vanliga fall.
I övrigt är det diktatorn 1 år som bestämmer här hemma.
sagt på skämt o med glimten i ögat ja vem bryr sej då?? inte jag i allafall. det händer att mannen här hemma säger så. men i slutändan är vi alltid två om besluten
En kille som hade frågat sin svärmor om något (tror det var hjälp med barnpassning för att gå på krogen) fick följande kommentar från sin kompis: Inte nog med att du måste fråga regeringen, du har även överlagt med främmande makter...
Ha ha ha, det blir jag oxå kallad för, men även Chefen och Sekreteraren..(på skoj då alltså) Så blir det när jag är den enda av oss som håller reda på saker och ting här hemma!
Haha, jag tar det nästan som en komplimang att bli kallad Regeringen, fast det var längesen nu. Hellre det än Tanten som också förekommer bland min man och hans vänner!
Här har ni kungen
lite ot men min svärmors sambo kallar henne för sin hona, det tycker jag är lite sött
Hade aldrig accepterat det. Nedvärderande både mot mig och honom :P
Nej, och inte för kärringen eller liknande heller.
Vi brukar kalla varandra för regeringen ibland på skoj :)
Ähh, inte så farligt egentligen.. eftersom vi båda vet att vi bestämmer lika mkt.. men visst det låter lite förnedrande om det skulle finnas andra i närheten av oss... Men men.. Han får igen sen om han säger så.. haha
Jag ÄR regeringen!
Jag kallade MIN sambo för regeringen en gång på jobbet (bara på skoj) och de flesta reagerade med förvåning över att det var killen som hade den titeln i vårat förhållande. Men det har han inte, jag hade aldrig sagt så förut, det var bara ett infall just då.
Om jag hade varit Anna Kinberg Batra hade jag
Nej tack, det blev jag ständigt kallad i en lång relation. Roligt till en början, tills jag märkte hur nedlåtande det sades och hur mannens vänner/kollegor reagerade på det. Deras åsikt om mig, vår relation och hur synd (!!) det var om mannen fick mig att må urdålig. Kommer aldrig mer acceptera en man som 'skojar' på det sättet!