• Nilina

Barn är underbara, även om man inte fött dem själv!

Tycker det borde finnas fler positiva inlägg om bonusar :)
    Jag talar bara för mig själv, kanske är svårare om man kommer in i en relation där barnen är äldre. Mitt bonusbarn är under två år och jag fanns med i bilden innan han kom till världen. Visst det kan vara jobbigt ibland att vara bonusförälder (eller "barnets förälders sambo"), men med glädjen barnet/barnen skänker så tycker iaf jag att det är värt det!
    Barn är underbara, även om man inte fött dem själv.

• Svar på tråden Barn är underbara, även om man inte fött dem själv!
  • kirunatessan

håller med dig!! min bonusdotter värmer då mitt hjärta. se hur hon avgudar sin lillasyster, såå mysigt. när jag fyllde år hade hon gjort en present med ett jättefint kort "till mamma från ***** och ****". Det värmde =)

Men annars kallar hon mig vid namn, o det är ju helt naturligt, hon har ju en alldelens egen mamma =)

Men hon är då helt underbar denna flicka o jag älskar henne, dock inte samma kärlek som man har till sitt eget barn..

Tack för att jag fick skriva av mig

• Nilina

Förstår hur du menar, känner likadant. Mitt bonusbarn är helt klart bäst! Älskar honom och blir jätte rörd när han säger "mamma" ljud åt mig men rättar honom genom att bara upprepa mitt namn. Jag vill få grabben att veta att han har EN mamma. Sen kan jag inte bestämma åt honom vad han kommer att välja att kalla mig när han blir äldre, i dagsläget är han knappt 2 år och vet inget annat än mig och pappa i detta hem (jag var med innan han kom till världen).
    Förstår bara inte varför mamman ska känna sig hotat av mig. Jag älskar hennes son, varför känns det så hemskt? Hon har fött ett barn som är helt underbart, synd att hon ska röra till det så förbannat.

• Vimsigavera

Jag håller med er..jag har funnits med i bilden sen mitt bonusbarn var drygt 2år..han kallade mig för mamma ibland då..men mitt namn nu...han har oxå en sån där otrolig kärlek till sin lillasyster hade gjort en teckning till henne när hon fyllde år där det stod..till min lilasyster****från din bror*****..härligt...*L*

Svar på tråden Barn är underbara, även om man inte fött dem själv!