• majsalotta

när kom mensen efter mf/ma

När fick ni tillbaka er mens efter ett mf/ma?
    Jag började blöda för fem veckor sedan (ma) och fick en blodblandad flytning i flera dagar för två veckor sedan, men har inte fått någon mens ännu. Har normalt mycket regelbunden menscykel. Kan flytningen varit en sparsam mens efter en anovulatorisk cykel?

• Svar på tråden när kom mensen efter mf/ma
  • S80

jag har fått 3 ma. efter första fick jag tillbaka mensen efter 4 v, efter andra så tog det 11 v innan jag fick tillbaka mensen. och nu efter tredje så väntar jag fortfarande på mensen och det var 12 v sen jag skrapades.

• HoppetKärleken

Efter vårt första MF fick jag en otroligt sparsam blödning ca 4 veckor senare det var så lite att jag inte trodde det kunde vara mensen men det var det var nämligen på gyn och konstaterade att det var mensen jag haft, dock mycket sparsam i ca 4 dagar.

Efter vårt senaste MA som inträffade för drygt en månad sedan fick jag mens igen efter ca en månad och denna gången hade jag minilite i ca 4 dagar sedan kom den igång och var mer som en mens i ca 2 dagar, även denna gången konstaterade gyn med ett blodprov att jag haft mens.

Om du är osäker ta en kontakt med gyn.

Kram på dig Majsalotta!

• isisisis

Hur har det varit med era ÄL då? Har de kommit igång?
    (skrapad efter MA idag)

• S80

efter mitt första ma så fick jag äl som vanligt, och efter det andra ma så kollade jag inte förän efter 6 mån för min mens var så oregelbunden och då hade jag äl, blev gravid vid nästa äl. Nu efter mitt tredje ma så var jag på undersökning för 4 v sen och då såg läkaren att jag snart skulle ha äl.

• MaijaO

min äl hhar kommit igång ganska precis 4 veckor efter skrapningarna. sen har det tagit 4 respektive 5 månader att bli gravid på nytt.

• S80

MaijaO: Hur gick graviditeterna efter skrapningarna?

• MaijaO

Resulterade i en Milla som fyller 3 till sommaren och en Viggo som blir 1 nu i maj. Varannan av mina graviditeter har gått bra. D.v.s. att jag hade ett ma före Milla och ett mellan barnen.

• S80

JA äntligen har mensen kommit efter mitt ma. det tog 13 v. Konstigt att man blir glad .men då vet man att kroppen börjar bli normal igen...

• majsalotta

Tack för alla svar! Min mens kom igång efter lite drygt fem veckor, så jag behövde inte vänta så länge. Håller med dig S80 att det är skönt att veta att kroppen har kommit igång igen - även om det är konstigt och ovant att bli glad när mensen kommer. (Det har jag bara känt någon gång i min ungdom när jag trodde att det var lätt att bli gravid och absolut inte ville bli det ).

Svar på tråden när kom mensen efter mf/ma