Vilket är mitt "social security number"?
Tydligen måste man, som icke US-citizen, kunna sitt social security number.
Någon som vet vad det är?
Tydligen måste man, som icke US-citizen, kunna sitt social security number.
Någon som vet vad det är?
tillstånd ska det stå...
Nix, det är vad sim krävs för att införskaffa marriagelicense i Nevada, vi ska gifta oss där i sommar.
Vet jag väl
Du har ju inte som de andra sagt ett social security number men jag har alltid använt mitt personnummer. Men ring amerikanska ambassaden och fraga dem om du är osäker.
siamusen: Jag ringde nyss amerikanska ambassaden och de kunde inte ge någon information alls utan hänvisade till sidan jag länkade till ihop med citatet ovan.
Skatteverket hänvisar till am.ambassaden som hänvisar till en hemsida som har smått krånglig information
Nejmen sa praktiskt
ring Las Vegas och fraga där da..;de borde ju veta tycker man.
Vi har inget jämförbart nummer i Sverige så när/om det kommer upp en fråga om SSN så skriver du antingen ditt personnummer eller N/A, (not applicable).
Visst borde det vara så, usch så förvirrande
Mitt tips är att fråga på Bröllopstorget (om du inte redan gjort det förstås), där borde det finnas andra som har gift sig / ska gifta sig i Nevada!
http://www.brollopstorget.se
Kan du gå in på bröllopstorget och lägga in en tråd om giftemål i Las Vegas, lär ju finnas en del som vet där?
Haha, ni sa samma sak samtidigt!
Det där med ambassaden och hänvisningar hit och dit är verkligen typiskt - *skakar på huvudet*
Men när man ska fylla i personnummer på svenska så översätts det ju alltid med ssn. Jag skulle fylla i personnumret! Det är ju vår motsvarighet...
Var finner jag mitt personliga säkerhetsnummer utöver mitt personmummer ?