Jag upplevde det inte som läskigt, jag tyckte att de verkade veta vad de gjorde. I Malaga får alla ligga i den här sitsen, men jag tyckte det var ok för jag hade aldrig klarat av att vara stående. Sen var det skönt att det var en riktig läkare under förlossningen samt sköterskor, jämfört med i Sverige där det bara är en barnmorska och allt ska gå så naturligt.
Jag upplevde att de var mer professionella där även om de inte talar om vad som händer och vad de gör hela tiden.
Sen blir de flesta klippta där för att bebisarna ska komma ut snabbare och lättare istället för att man ska spricka själv och utdrivningsskedet tar längre tid med större risker för bebisen.
Sen tycker jag att sjukvården är mycket bättre där. Man blir aldrig hemskickad om man har värkar, de låter en inte gå så långt över tiden som i Sverige, man får inte gå så många timmar om vattnet har gått. Jag tycker att de tar mindre chanser.
Sen den här kursen man går på var också bättre. Man var där jättemycket och kunde fråga om allt, se filmer och fick lära sig massor.
När jag kom in så blev jag undersökt och jag hade inte börjat öppna mig. Jag hade svaga värkar men blev ändå inlagd för observation, och tur var det för sen kom allt så snabbt och efter två timmar var min pojke ute.
Jag är tvärtom rädd för att föda i Sverige om jag skulle skaffa flera barn.