• Alvi

Borde man sluta sova naken när barnen blir större, och NÄR isåfall?

Jag och min man har alltid sovit nakna... Vi har en dotter som blir tre i sommar, och jag trodde väl inte att det ännu skulle kännas bra att sova naken (hon sover mellan oss ibland) men det gör det!

ÄR det nånsin dags att sluta sova naken när barnen sover i samma säng, och när är isåfall det?

• Svar på tråden Borde man sluta sova naken när barnen blir större, och NÄR isåfall?
  • innana

Tror du märker på barnet om det behövs att ni slutar- verkar hon obekväm, överdrivet intresserad så att NI blir obekväma, vill själv sova naken när ni vill ha pyjamas på henne etc, kan ni ju ta en funderare på saken.
    Men bryr hon sig inte- och inte ni heller- så är det väl inga problem.

• lindans3

Mina döttrar är 12 0 14 Vi sover oftast nakna Men då e vi ju bara tjejer Fast vi är  kanske inte helt nakna om dom har kompisar hemma som sover över.

• Brumma

Mina söner är 8 och 11 och både jag o pappan sover fortfarande nakna. Jag tycker det är oerhört obekvämt att sova med några plagg överhuvudtaget så det går helt enkelt bort. Barnen väljer själva - ibland sover de nakna, ibland med kalsonger och ibland med pjamas.

Jag tycker att sålänge det känns bekvämt så fortsätt sov naken. Känner DU att det blir obekvämt med barnen där så sov i nattlinne, men isåfall för att du känner så, inte för att någon annan säger att man inte ska sova naken (för härinne på FL lär du få sådana svar...)

• whitestar

Svårt svara på eftersom sonen sällan sovit i vår säng. Men så länge han sovit under eget täcke så har jag inte sett det som ett problem sova naken. Nu är han 13 och kommer aldrig ens in i vårat sovrum längre . Det är lite av min frizon där jag får vara och sova hur jag vill!

Svar på tråden Borde man sluta sova naken när barnen blir större, och NÄR isåfall?