• Tihelos

Ni som bor i Spanien, vad har ni för dammsugare?

Låter ju helt vrickat, men frågan är ärlig...jag måste snarast köpa oss en ny dammsugare och vill ha en effektiv sådan. I Serige så har jag en Electrolux Silencer som jag är jättenöjd med, har försökt att hitta en i de spanska affärerna men utan resultat

Har ni något tips? Vilket märke är bäst?

Kram kram!

• Svar på tråden Ni som bor i Spanien, vad har ni för dammsugare?
  • Tihelos

Kanske ni kör sop- och skurmetoden golven?

• annca

Eh... minns faktiskt inte vad det är för modell vi har i Spanen, bara att jag tycker den är rätt oduglig... Den är för lätt, mustycket släpper från underlaget, typ...
    En Melissa tror jag det är... Så det var ju inte till mycklet hjälp...
    Annars är det mest moppa som gäller ja. Stengolv, ju!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Tihelos

Hmmm, ja jag vill inte ha en sådan där som man nästan får putta in smutsen i röret själv...det har vi nu och det gör mig tokig

• YokohamaNr2

Bor inte i Spanien men i England och har har vi en Dyson, kolla om de har de for den ar jattebra tycker jag, ganska dyra dock men vi har den mindre modellen. Det ar de har som ser lite spaciga ut med genomskinlig kropp och utan pasar!

• Uskus

Elektrolux ergorapido som är en bordsdamsugare med ett skaft för golvet med, använder vi till smulerna som blir efter barnet. Och till grovgörat en AEG vampyr som jag är jättenöjd med.

• Tihelos

Uskus: Sådana där Ergorapido har jag sett! Tror att det finns ett par olika varianter av AEG vampyr, vilken har du?

• Uskus

ce 680 står det på den. Den är ganska enkel och inte en massa onödigt. Bra sug också. Bästa av de kanske 7 stycken jag ägt i mitt liv iaf.

• Tihelos

Uskus: Okey, vi får kika på en sådan tror jag..jag gillar när det är enkelt...bara de suger bra, inte låter FÖR mycket och är någorlunda smidig

Svar på tråden Ni som bor i Spanien, vad har ni för dammsugare?