• gloria

bra prover men inget händer?!

iNGEN I FAMILJEN HAR PCO HAR GÅTT PÅ UTREDNING O TAR PERGOTIME DUBBELDOS FÖR 3 GÅNGEN MEN EJ HÄNT NÅT,VÄNTAR NU PÅ MENSEN!
    hÖRT ATT STRESS GÖR MYCKET O JAG HAR JU DEPREAAION O INNRE STRESS SOM INTE GÖR DET LÄTTARE FAN!

vET NI KLINIKER PRIVATA SOM ÄR LANDSTINGSANSLUTNA????!!!I STOCKHOLM!

jAG TÄNKTE OXSÅ PÅ KLINIKEN I FALUN MED NYA METODEN PÅ 5-6 DAGARS ODLINGEN DÄR DE GARANTERAR GRAVIDITET ANNARS PENGARNA TILLBAKS!
    mEN UNDRA OM DET INTE KOSTAR 50 000?
    hUR SKA MAN GÖRA MED BOSTAD O HUR LÄNGE SKA MAN VA DÄR DÅ?

• Svar på tråden bra prover men inget händer?!
  • Kwela

Hej Gloria! Först vill jag bara säga att en av mina bästa väninnor har PCO. Tredje gången hon tog dubbeldos Pergo blev hon gravid, resultatet en vacker flicka. Året efteråt blev hon gravid efter andra dubbeldosen, resultatet enäggstvillingar.

I Stockholm finns det inga landstingsanslutna för ivf, inte vad jag vet i alla fall. Vi har gjort ivf på Sophiahemmet men funderar nu på att byta till St:Görans. Deras 3 pack kostar 49.000kr.

Ang Falun vet jag inte. Om du inte får svar här så kolla om det finns ngn Falun tråd och ställ frågan där!

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • mapo51

På många kliniker kan man göra ivf och där kontrollerna görs av hemortsläkare så det är bara ÄP och ET som görs på plats, förutom första besöket då.
    Men du kan läsa mer om Falunkliniken på www.ivffalun.se. Vi funderade både på Falun och Carl von Linné-kliniken i Uppsala då båda har alternativet med att man gör kontroller hos en läkare på hemorten.

Men vi kände att vi ville gå hos samma läkare hela tiden och valde då mellan St Göran och Fertilitetscentrum. Att det blev St Göran berodde på att de var snabbare med att ringa upp. Fertilitetscentrum försökte bara ringa en gång, och då på det första numret jag lämnade på deras telefonsvarare, trots att jag ringde ytterligare en gång och lämnade ett nytt nummer.

Nu är jag jättenöjd även om vi inte har blivit gravida ännu (1 insemination), men alla är vänliga och ringer upp när det är sagt och det känns som om vi blir väl omhändertagna.

Svar på tråden bra prover men inget händer?!