• shiela

fått barn med IVF i min ålder?

Hej allihopa! är gravid i vecka 5 efter mitt första FET. Jag har tidigare gjort 2 ET där ett blev ett missfall i V.6 Nu oroar jag mig för att det ska bli missfall igen. Skulle gärna vilja höra om någon annan lyckats få barn med IVF i min ålder (jag är 39). kanske kan det ge mig lite hopp!!

• Svar på tråden fått barn med IVF i min ålder?
  • Nejsan

Hej!

Jag födde en frisk och fin dotter efter IVF när jag var 42 år gammal! Så visst funkar det!!!

Misströsta inte - dessutom ÄR du ju gravid!!! Och skulle det MOT FÖRMODAN inte funka nu så ökar ju dina chanser iochmed denna graviditeten. Får du kan ju!!!
    Håller tummarna för dig!

Kram

• and

Hoppas det går vägen den här gången. Jag blev gravid i november 39 år efter 2 IVF, syskonförsök, är nu 40 år och fortfarande gravid men nu i vecka 18.

• Anne69

Jag tror faktist inte det är någon fara. För den som är lite äldre handlar det ju snarare om svårigheten att bli gravid - och det är du ju! Många kvinnor har dessutom relativt låga FSH-värden och god förmåga att producera ägg långt upp i 40-årsåldern, så för många går det ofta att bli gravid också. Så finns det någon annan förklaring till barnlösheten än tex dålig äggproduktion så ska det säkert gå vägen. Lycka till!

Svar på tråden fått barn med IVF i min ålder?