• Majjssan

Vad göra?? :-(

Min sambo har 2 barn varav ett inte är hans biobarn men som han har tagit hand om sen han var bebis (Hans exfrus son sen tidigare, alltså inget fosterbarn från början).. När dem separerade för drygt 3 år sen så kom dem övernes om VV boende för båda barnen. Sambon har barnbidrag å underhållsstöd för sitt biobarn å exfrun har barnbidrag å underhållsstöd för sin son..

Nu till problemet: När vi flyttade ihop för 6 månader sedan så sa exfrun att min sambo skulle ta biodottern på heltid å "styvsonen" varannan helg pga att hon inte ville skriva papper på att min sambo skulle bli stödfamilj för sin styvson (Hon skulle bli av med pengar för pojken då)

Nu när vi då har "styvsonen" varannan helg så begär min sambo att jag ska engagera mig mer i hans styvson (för min sambo tycker inte jag bryr mig om honom alls).. men när han kommer till oss så åker vi å badar,åker på utflykter m.m saken hör till den oxå att jag själv har 3 egna barn så jag ger tid till alla barn..

Anser ni att jag bara ska engagera mig i hans styvson när han är här (åka på bio m.m) när jag väldigt sällan gör något själv med mina barn.. Ska tillägga att han har mycket ensamtid med sin dotter (han hämtar henne tidigare från dagis osv)

Å sen när vi har pratat om hur vi ska lägga upp våra helger osv å jag säger att jag inte bara kan bry mig om honom (dem andra barnen är ju oxå hemma) så säger han bara: Du får acceptera att jag har min styvson varannan helg så skit i honom du sa han till mig!!
    Ska tillägga att jag kämpade för att få ha styvsonen kvar varannan vecka.

Vad göra??

• Svar på tråden Vad göra?? :-(
  • chicago1

Sätt dig med din sambo och planera två veckor eller en månad. De där datumet ska jag göra en sak med xx de där datumet ska jag görra en sak med xxxx och det där datumet ska vi hitta på något hela familjen det där datumet ska du göra något med xxxxxx osv. Då ser ni/han att ni gör saker tillsammans med alla barnen.
    Sen tror jag att din sambo har dårligt samvete nu när han har sin styvson bara varannan helg, förr då hade han ju fler dagrar med honom och mer möjlighet att göra saker med honom och nu när det bara är varannan helg känner han kanske att det måste vara roligt för styvsonen då han är hos er.
    Så prata med din sambo få honom att förklara vad han känner kan han ej det försök då att sätta ord på vad du tror att han känner så kan han svara ja eller nej och säg hur du känner till honom att du vill göra saker med dina barn också.
    Så prata och planera egen tid och tillsammans tid så tror jag det blir bra.

Svar på tråden Vad göra?? :-(