kan man få killar att vilja ha barn?
jag längtar efter att bli gravid men min pojkvän verkar ljusår från det. kan man på något sätt få killar att skynda på i utvecklingen och vilja bli pappor?
jag längtar efter att bli gravid men min pojkvän verkar ljusår från det. kan man på något sätt få killar att skynda på i utvecklingen och vilja bli pappor?
bättre att vara ärligt från början. fattar ej hur man skulle kunna lura nån. fy fan för det. man vill väl ha ett önskat barn!
Vad skulle du ts ge för råd till någon kille som vill ha barn om hans tjej inte vill ha? är det rätt att, mot dig, honom och barnet, om du har "övertygat" honom?
Jag tror inte att du behöver oroa dig gumman, han verkar vara inne på samma spår som dig bara det att han kanske inte vill ta beslutet att skaffa barn om du förstår hur jag menar. För alla människor funkar det inte att planera att tex: " i juni slutar vi med p-piller och så får vi se när det blir bebis" utan slumpen får ha ett finger med i spelet istället.Både min kille och jag tyckte att det var lite läskigt när vi slutade med p-piller, vi trodde att vi skulle bli gravida med en gång.=)Vi blev gravida efter ca 16 månaders försök och han var stolt som en tupp, tyvärr blev det ett missfall i vecka 9 men nu försöker vi igen och vill så gärna bli föräldrar.
Din sambo har ju sagt till dig hur han ser på er framtid och du har förklarat hur du känner för att göra en ev. abort.
Det är inget lätt beslut att ta att börja skaffa barn och det ska det inte vara heller, det är nervkittlande och läskigt och helt underbart på samma gång.
Ännu läskigare är det när man står med plusset i handen och allt blir verkligt, tänk att man ska bli mamma och pappa och ha ansvar för en annans människas liv.
Mitt råd är att skynda långsamt och ta hand om varandra och tänk på att ha kul oxå.
Kram
Skulle inte göra det. Men däremot prata ut om de förväntningar man har i sin relation, då kanske han kan förstå dig och du honom på ett bättre sätt och komma fram till en kompromiss om NÄR det är dags för barn.
jag vill inte på något sätt lura min älskade pojkvän. jag vill kanske bara hjälpa honom att på något sätt bli kvitt sin rädsla för att bli pappa, för jag vet att han hade blivit en underbar och mycket stolt sådan. jag vet att jag själv inte var planerad, jag bara kom. mina systrars barn likadant, de bara kom. och så vill jag också ha det.
jag tror att när jag väl stått där med plusset i handen hade han blivit glad.
han vet ju om att vi inte har något skydd och att jag inte gör abort så hade han varit extremt mycket emot det hade han nog pratat med mig om att skaffa ett preventivmedel.
jag tänker inte lura till mig ett barn, jag hoppas bara lite på slumpen..
man kan ju göra en fuling och försöka få in lite simmare som hamnar på magen eller skinkan eller wherever när vi haft sex. men det är lite mindre romantiskt och lite omoraliskt.
Blir helt förtvivlad när jag läser vissa kommentarer här. Det är inte underligt att världen ser ut som den gör, när folk skaffar barn så lättvindlgt.
Ja det går.
Jag och min kille hade varit ihop i fyra månader.
Han var osäker och ville vänta, jag ville inte.
Slutade med piller och blev med barn på en gång.
Han blev jätteglad när jag berättade att vi skulle ha bebis,
så jag säger att det funkar.
jag går inte på p-piller. vi kör avbrutet och det vet han. vi har aldrig pratat om att skaffa precentivmedel. jag bara hoppas att en simmare ska slinka ur ;) sen får han ta konsekvenserna och på något sätt tror jag att han hade blivit stolt som en tupp om an gjort mig gravid. men detta vet han inte själv om *fniss*
Blir helt förtvivlad när jag läser vissa kommentarer här. Det är inte underligt att världen ser ut som den gör, när folk skaffar barn så lättvindlgt.
jag går inte på p-piller. vi kör avbrutet och det vet han. vi har aldrig pratat om att skaffa precentivmedel. jag bara hoppas att en simmare ska slinka ur ;) sen får han ta konsekvenserna och på något sätt tror jag att han hade blivit stolt som en tupp om an gjort mig gravid. men detta vet han inte själv om *fniss*
Gammal tråd men jag håller med dig.. Jag blev också gravid när jag inte hade varit tillsammans med mitt ex så länge, han hade sagt att det inte gjorde något om jag blev det och var lite orolig för att han inte kunde få barn , han blev också ?stolt som en tupp? när jag blev gravid och sa typ att ?Då vet man att man skjuter skarpt iallafall? .. men han stack, jag blev ensamstående och sen gick han tillbaks till sitt ex och skaffade ett barn med henne.
Han träffar vårt barn ibland nu men har inte funnits med i bilden mycket. Jag har sambo nu och ett barn till men ja.. förstår inte riktigt hur vissa tänker här. Tillsammans i 4 månader och slutar äta P-piller utan att berätta,.
..men på något konstigt sätt är jag rädd att erkänna att jag så gärna vill. är rädd att han ska bli ännu räddare då.
vi har varit tillsammans i 1 år och bor ihop. han är enda barnet.