• Velour

    Folk som petar sig i näsan

    Japp, det är äckligt och irriterande med folk som petar sig i näsan. Vissa gräver inte helt och hållet runt i näsan, utan skrapar lite med tummen i näsvingen. Men det är lika äckligt ändå.

    Men vissa människor! Oj, oj, oj! De riktigt gräver och kör runt i näsan som om de är på skattjakt. Och så gör de det helt öppet. De tycker liksom att det är något naturligt att peta i näsan. Det är ofta som, när jag sitter i bilen vid rödljus, ser människan i bilen bredvid som mig är så jävla hårt koncentrerad på att rensa näsjäveln på all snor.

    De flesta tvättar inte ens händerna sedan. Det är något jag vet då jag varit med personer som håller på sådär.

    Undrar hur många människor jag skakat hand med har haft nåt finger i snorhålan.

    Blä!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-11 22:37:23:
    "ser människan i bilen bredvid som mig..."

    Menar förstås "ser människan i bilen bredvid mig som..."

  • Svar på tråden Folk som petar sig i näsan
  • Göteborg
    Selin8375 skrev 2007-03-15 08:40:01 följande:
    Velour skrev 2007-03-11 23:01:28 följande: Gladlouise,du ska bara veta hur vanligt det är med snorätande vuxna. B.L.Ä.!!Det där med att klia sig i näsan. Ja, det är många som gör. De allra flesta skrapar lite med tummen i ena näsvingen. Sen är det inget mer med det. Men det är ändå ofräscht.Jag var på mitt ex om det. Hans näsa var han bästa vän. ja...det kan jag intyga...mitt ex på 25 år äter fortfarande sina kråkor..det var dels därför jag gjorde slut med honom som 16 åring..inte så fräscht ,sexigt eller romantiskt när man ligger i hans famn och han äter sina snorkråkor fyy fan ~♥♥~~♥♥~NDS ~♥♥~~♥♥~
    Va, är det sant? Han käkade dem helt öppet? *blä*
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Velour

    Svea,

    var nånstans i Asien?

    Men skitäckligt! Tänk dig att sitta på bussen o gäspa o helt plötsligt känna nåt hamna i munnen....*ryyyys*

  • Velour

    Selin,

    stackars dig!! Men har du fortfarande kontakt med honom? Har han nånsin fått veta att det var en av anledningarna?

  • Velour

    060102 Ronja,

    du kanske alltid har sår i näsan för att du inte låter den läka?

    Men klart, om man tvättar händerna efter sådana äckligheter så är det ju okej.

    Jag tycker bara det är äckligt med folk man ser ute som petar i näsan o sen inte bryr sig o tar i femtielva saker efter att de snorat ner fingrarna.

  • Angel 1982

    HAHA.... Ja... men jag tycker det är ganska kul att betrakta folk hur dom beter sig i bilarna när dom tror att ingen ser Den ena är ju roligare än den andre ibland=).
    Men om du störs av någons kråk-jakt i bilen så titta bort. D är väl inge mer med det?

    Det är väl ändå upp till var o en vad man gör i sin egen bil.

    Däremot så gör man inte så i sociala sammanhang,på restaurang, vid fikabordet mm eller om nån annan sitter och äter.

  • Velour

    Angel,

    ja, folk är så roliga ibland. Jag själv t.ex. ser så förvirrad ut när jag går på stan..O har så jävla dåligt lokalsinne så det är sjukt.

    Jovisst tittar jag bort när jag ser hur nån gräver i snorhålan. Tror du verkligen att jag sitter o följer händelsen till slutet? Nej, nej, NEEEEJJJ! Skulle tappa aptiten för resten av veckan isåfall

  • Svart Spets

    Jag petar i näsan ofta. Jag rensar den från allt snor som stelnat längs väggarna.

    Angående att skaka hand med folk som petat sig näsan, det är nog mer äckligt att hålla i pengar som varit i miljontals människors händer.

  • Velour

    Svart spets,

    blä! Tvättar du händerna sen?

    Helt klart är det äckligt med pengar oxo, men det är en annan sak.

    Tycker det är äckligt när jag får syn på en människa som rotar runt.

  • Velour

    Hmmm..undrar hur många gånger jag har använt ordet "äckligt" i tråden...

  • Krillans

    Jag brukar inte skriva här, mest titta, men bara måste skriva om detta! Min pappa har vissa saker för sig, en är att han OFTA petar sig i näsan när han kör bil! Var hemma på besök och åkte med fassan i 3 mil. På den tiden hade han petat sig i näsan 15 ggr! Så här är det, in med höger pektinger i näsan, snurrar och vrider runt några ggr, tar ut finnern och tar den en bit ner, tar pekfinger och långinger mot tummen, gnider runt några ggr och till sist "tjovs". Gissa hur äckligt det ser ut! Som ni förstår så finns där i stårt sätt aldrig någonting där, han bara gör det "automatiskt". Gissa hur det var i tonåren! Om han skulle köra och några polare skulle åka med sa jag alltid till honom. "Fassan, se nu till att INTE peta dig i näsan, annars jävla!". Gissa vad som brukade hända... Givetvis satt dom där bak och flinade och berättade för all när vi kom fram.

    En gång var det fruktansvärd! Jag hade presis blivit tillsammans med en tjej och vi var väldigt förälskade i varandra. Tredje dagen så var vi hos en polare och vi skulle vilja hem till mig. Det var ösregn och ett par kilometer så jag ringde hem. Fassan svarade och ja sa till honom att mamma skulle köra, ni förstår nog varför. Gissa vem som kom, PAPPA! Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Tittade väldigt surt på fassan och viskade mot han, "Skärp dig nu, peta INTE i näsan!". Det var fullt av saker på vänster saker i baksätet, så det blev höger och mitten. Tog väl cirke 30 sekunder innan han började peta sig i näsan på det där äckliga sättet! Hon på det med stora ögon och sen på mig och såg hur jag såg ut. Sen peta han sig i näsan igen. Hon var ingen mesig typ utan var, presic som jag, en sån där riktig skojig och rolig typ. Man såg på henne att hon fick kämpa för att inte börja skatta. Hon viskade mot mig, "Älskling, nu förstår jag varför du i telefonen sa att du villa att din mamma skulle köra, fniss. Du behöver inte vara rädd, jag skall inte börja gapskratta förren vi kommer in på ditt rum" Jag fick en fin puss. När vi kom hem började hon att gapskratta "Undrar hur du kännde dig när du såg att din pappa kom med bilen, ha, ha!".

    Finn här någon psykolog som kan förklara varför en person kan bete sig på detta sättet? Han petar sig i näsan bara när han kör bil.

    Ja LOVAR! Det som jag skrivet är SANT!

  • Needy

    ja har en tendens att peta mej i shucken..men inte ute bland folk, men gärna på morron när ja kissar, eller framför tv.n
    En riktigt ful ovana ja har!!!
    Klart att man tvättar sej efteråt...

  • Velour

    Krillans,

    din pappa tar förstaplatsen i min tråd!

    Stackars dig som måste förvarna honom innan er åktur

    Du kan ju alltid gömma hans körkort så han inte får köra på ett bra tag?

  • Velour

    Needy,

    så du är en kranrensare du med?

    När du sitter i TV-soffan och pillar, brukar du då ta på saker innan du tvättar händerna?

    Isåfall - EEEWWW!!

  • Krillans

    Velour,
    jag har inte läst igenom alla 144 svar. Det är alltså vi som "leder". Vet inte om man skall skratta eller gråta.

    Nu när man blivit äldre så brukar vi istället säga till honom. Åker man med han och han börjar peta sig i näsan på det där äckliga sättet så säger vi t ex "För fan fassan! Du får väl se till att skärpa dig! Du måste väl tänka på vad personer som åker i bilen ser när du beter dig på detta sätt tänker.". Han bara muttrar. Nu brukar jag bara skoja om det, "Vet du vad min fassa håller på med!".

    Detta har inte med "peta sig i näsan" att göra, men kanske berätta om en annan "rolig" sak som fassan har, han sjunger VÄLDIGT dåligt och falskt. Brukar säga att han har två toner och den som normalt skall gå ner så går i stället upp och tvärt om. Givetvis tyckte polarna att det var jättekul att lyssna på det, speciellt om det var någon tillställning. Om det kom med en som aldrig hört det sa dom alltid, "Du bara måste låta hur hanns fassa låter". Dom sa det t ex till tjejen jag skrev om i förra svaret. Givetvi kom han och började att "sjunga". Alla skrattade och han tyckte bara att det var roligt och fattade inte varför. Fattar inte detta. Det måste vara min riktiga fassa för vi ser väldigt lika ut, men jag kan spela lite gitarr och sjunga.

    Som jag skrev innan så LOVAR jag att detta är sant! Det är väl ingen så sjunger så extremt falskt som jag beskriver, men jag vet ingen annan som är så dålig.

    Han är väldigt duktig, ambitiöst och välutbildad, vilket vi är i familjen, så jag menar inte att han är "korkad". Han har inte heler en massa negativa egenskaper t ex elak eller egoistisk. Ja, ja så är det väl, alla har vi våra egna egenskaper.

  • Velour

    Krillans,

    du behöver inte lova att din historia är sann. Den är nog det. Och jag tror inte att någon tror att din pappa är korkad bara för att han petar i näsan och inte kan sjunga.

    Men nog är rolig, farsan din Började nästan tycka lite synd om honom för att alla skrattade åt honom när han sjöng.

    Give the man some cred, will 'ya?

  • S  a  g  a

    Måste bara inflika här. OBS har ej läst hela tråden, bara TS + sid 14.

    Jag tycker att det är äckligare att se en snorbuss fladdra i någons näsa än att se någon pilla bort dessa så jag slipper se dem.

    Jag petar näsan själv och skäms inte alls över det. Det är ju oerhört irriterande att ha en kråka fladdrandes när man andas. (använder papper mellan finger och näsborre dock, iaf när jag är bland folk, inte hemma i duschen.)

    Nu ska jag sova. Ha det gött!

  • Velour

    Världens bästa metod om man vill tappa kilon genom minskad aptit. Och det är att titta på dessa klipp.

















  • Velour

    Saga,

    jamen jag tar också bort fladdersnoret. Med servett när inte tvål och vatten finns tillgängligt då.

Svar på tråden Folk som petar sig i näsan