• Kenneth

När förstod du?

När förstod du att du ska bli / skulle bli / blev pappa?
    Jag har liksom inte förstått det än. Vi fick ett plus för över en månad sedan, tjejen har symptom och hormonsvängningar osv.

Men jag fattar fortfarande inte.

• Svar på tråden När förstod du?
  • flodis

För mig så började jag väl fatta lite när vi har på ultraljudet i vecka 18, att se själva formerna på fostret och se de röra sig där inne, men det är fortfarande svårt att greppa.

de där med humörssvängningar,...oj oj säger ja bara. Det är inte lätt asså.

• hadirajan

Har själv inte förstått det riktigt ännu, men förmodligen så kommer det väl att gå upp ett ljus vid UL:et.
    Just nu så är det bara donnan som känner av det med illamående och allmänt kaos i kroppen, den stackarn..

• mt80

Vi är i V16 nu..., ibland har jag fortfarande svårt att fatta. På första UJ såg jag hjärtat slå. Det var en deffenitiv bekräftelse att det var något där inne i magen :)

Men jag tror inte vi blivande pappor riktigt fattar förrens vi ser vårt barn. Det är nog då den riktigt STORA känslan kommer. Precis som Glondim skrev. Hur som helst, pappa blir jag i September om allt går som det ska...., Ska bli super nice

• Kenneth

Jo längtar själv lite efter ultraljudet så man får se vad som försegår därinne :)

Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.
  • krabban

när jag var med på ultraljud undersökning i 13 veckan!
    Då först när jag såg Honon/henne på skärmen armar,ben å rörelser!
    Häftigt!!!

• bartolomeus

Jag trodde att jag hade förstått, men nu med 4 dagar kvar till beräknat datum med vagn, kläder och allt annat hemma så känns det konstigare och mer avlägset än någonsin. Möjligtvis kan jag föreställa mig att få den till låns för att lämna vidare efter några dagar, men att den skall vara med oss för resten av livet. ?
    Börjar vänja mig vid att ha den i hennes mage, prata lite till den, massera ryggen och kittla under fötterna. Mysigt!
    Längtar väldigt mycket efter att få kramas och gosa.
    20:e mars?

• Maliel2

Med tanke på hur hon ser ut och beter sig så fattar jag det.. vi har varit på mvc och då börjar jag fatta att detta är på riktigt,, men jag tror att det är när jag kommer att se ultraljudet som jag kommer att fatta det på RIKTIGT !!

• Algots Pappa

Det blev nog ordentligt påtagligt när jag fick höra hjärtljuden för första gången. Min sambo hade en blödning så vi fick komma in för en extracheck och bara lyssna på hjärtljuden och då trillade verkligen poletten ner.

• Patrik vill bli Pappa

Våra barn är snart 5 månader och nu börjar jag att fatta

• Svennosven

Jag fick i januari reda på att jag ska bli pappa runt mitten av september. Efter några dagar trodde jag att jag hade börjat fatta det hela. Men nu, ett par månader senare så fattar jag fortfarande ingenting. UL om tre veckor iallafall, hoppas att allt blir klarare i huvet då :)

• JonsteR

Mitt "liljeholmens" tändes när vi var på ultraljudet och man verkligen såg att det var något där inne. Sedan så blev det ytterligare påtagligt när man var och lyssnade på hjärtljuden.

• Herr Anders

Det kanske inte finns så mycket att förstå. Man vet rent teoretiskt att ett barn är påväg, och det är allt. Min fru säger att det var samma sak för henne, trots viss (måttliga) fysiska förändringar. Även efter att barnet är fött tycker jag att det mer handlar om att lära känna sitt barn på lång sikt, än någon översvallande aha-upplevelse.

Svar på tråden När förstod du?