• grynet80

har ni handlat bebisgrejer?

Jaag undrar om det är någon mer än jag som har börjat handla lite bebisgrejer?
    Jag kan liksom inte låta bli.
    Gömmer det i en låda o visar det inte för sambon...
    Jag kommer antagligen o sitta bitter om 10 år ångra mig och titta på grejerna.
    Som tur är har min syster precis fått barn o jag kan skylla på att jag handlar till henne..

• Svar på tråden har ni handlat bebisgrejer?
  • Hannah74

Nej det har jag inte köpt. Men går in i affärer och "unnar" mej att titta på alla bebiskläder och drömma mej bort lite.
    Men jag försöker låta bli då jag ibland blir så deppig efteråt.

Vågar man hoppas?
  • grynet80

Då har jag handlat igen.
    En JÄTTESÖT pyjamas... Till syrrans barn (förmodligen)
    Hm leksaker, det har jag inte tänkt på ska genast börja kolla

• jenniekk

Har aldrig handlat något, inte ens tänkt tanken. Jag spar det till den dagen jag får ett plus på stickan, innan dess finns det för mig inget gott som kan komma utav det.

• FrökenBokmal

Efter två mf inte ens ett plus på stickan kommer att få mig att handla... det kommer att behöva sjunka in rejält innan det köps inte något!

• Mussebus

Jag förlorade mitt barn i v 31 och hade då köpt massa med kläder och saker. Denna gången ska jag inte köpa en pryl förrän barnet är ute i min famn då jag vet att allt kan hända precis när som helst.

• Glitter2

Jo, men det var långt innan vi började planera barn. Säker 7 år sedan som jag hittade världens finaste lilla dress på PoP och kunde inte låta bli. Så jag slog in den i paket och tänkte att den skulle komma till pass när bebisen kom. Nu försöker jag att inte tänka på den för det gör bara ont

• zimba31

Har inte köpt nåt eget utan fått resesäng gåstol kläder mm av min syster som bara står här och väntar på våran efterlängtade bebbe...

• Emke

Det vi köpte för ett tag sedan var tapeter till det som ska bli barnets rum, men jag har inte velat sätta upp dem. Tänkte vänta med det och saker tills jag har varit på första VUL i v 7 och sett att det finns ett pickande hjärta där...

• Salacious Crumb

Jag har också handlat, om än i liten skala. Efter mitt andra x gick jag ut och letade babystrumpor. Maken är med på det hela, det är vår lilla "vi ska 17 inte ge upp"-pakt.

Blir det aldrig någon baby får jag väl försöka övertala katten om glädjen att bära små sockor

• grynet80

ja, det är svårt att låta bli. Men jag lägger undan mitt i en låda och tittar inte på det.
    Köpte boken "ett barn blir till på rean men den känns lite hånfull när mensen fortsätter komma...

• Dew

Jo har köpt kläder. Fantiserar lite att de skulle vara till en framtida bebis. Men vågar inte utmana ödet så jag har gett bort dem till kusinbarnet och svågerns barn.

• IsaCMoJs

Jag har köpt kläder redan, men jag säger som så, blir det iga bebisar så finns det alltid någon som behöver dem!!

• jema
    Jag brukar handla för att muntra upp mig själv - låter nästan som en shopoholic, jag vet... Vi har försökt i ca 1 år, och det har än så länge blivit två bodies, två byxor, en fliesoverall och en bäbisbok som jag vet att min man tycker jättemycket om. Den tänkte jag att han ska få om/när vi lyckas. Det blir på något sätt mer verkligt när man har lite bäbissaker att ta fram och titta på ibland, de dagar det känns helt hopplöst.
  • tomcar1

Hej !
    Kanske tur att inte jag har köpt några babykläder, för vi ha försökt i ca 6 år ! Oj, vad byråldor jag skulle ha fullt med babykläder då ; )
    Mvh tomcar1

• Tezzzy

Har köpt en massa, hade en byrålåda full. Köpte d mesta för två o ett halvt år sen när jag trodde jag skulle bli gravid månaden efter jag slutat med p-pillren. Men men nu ligger dom i en låda på vinden...

Svar på tråden har ni handlat bebisgrejer?